zondag 8 maart 2020

Victoriaans Huis


Toen ik eenmaal opnieuw begonnen was heb ik mezelf als doel gesteld:
1 etage af, daarna een afwisseling. Een goede stimulans om door te gaan met het huis.

Na de keuken kwam de badkamer.
Probleem 1. De vloer, zelf tegels maken met fimo of zelfhardende klei is niet meer aan de orde, de zelfdrogende klei die ik had liggen was helaas knetterhard geworden. Kon dus ook niet.
De beurzen waren geweest, naar steentjes had ik niet gekeken, ik was immers nog niet zo ver.

Om nog maar even iets anders te doen, heb ik eerst maar ook hier de muren gewit.
Ik heb een kleur in overweging genomen, maar de badkamer is gewoon kleiner als ik zou willen en dan is teveel kleur ook hier geen optie.

Eerst langs onze huisvriend de Action, en jawel die hadden mooie tegeltjes. Alleen die waren blauw en één pakje grijs gemeleerd. Ik wilde de badkamer niet blauw maken. Nog een poosje verder graaien?? Het leverde verder niets op.
Gelukkig hebben wij twee winkels van onze huisvriend en jawel die hadden meer grijs als blauw.
Dus daar hebben we ( manlief en ik doen heel veel samen, hij vind het leuk en soms is zijn hulp heel erg welkom )samen staan uitrekenen hoeveel tegels er ongeveer op de vloer moesten komen. We hebben meer meegenomen, want je weet nooit.

De tegels op een losse vloer gelegd, beetje uitgevogeld, want het moet wel een mooi patroon worden en vast geplakt.
Daarna voegen en dan krijg je dit resultaat.

Erg tevreden met dit resultaat zijn we gaan plakken en voegen. Het levert een leuk resultaat op in de kleine ruimte die beschikbaar is.


Nu verder met de andere miniaturen, zal toch wel lukken?


Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten