vrijdag 6 maart 2020

Victoriaans Huis


Ergens is er iets mis gegaan.
Er was niet een blog maar twee stuks over het Vic. Huis. Leuk daar niet van, maar welke is nu de echte?

Ik heb geprobeerd me daar eens over te buigen en besloten om ze beiden te verwijderen en er één te houden. Gelukkig heb ik alle foto's dus het zou best kunnen dat er stukjes tekst anders zijn, maar dat is dan maar zo.

Het allereerste begin:
April 21 jaar geleden, een verjaardags- cadeau omdat ik 40 werd. In april 1999.

Het huis werd in elkaar gezet, vlak voor onze verhuizing, niet echt handig, want het werd op zolder gezet.
Er was tenslotte nog niet een echte ruimte voor mijn hobby spul ( niet dat ik die had in ons vorige huis )
Het werd uiteindelijk de huiskamer in een kleine hoek, waar ik spullen kon zetten in een drie deurs kast en verder op zolder.
Het huis stond op mijn bureau, omdat ik er verder geen plek voor had.

Ik had wel wat aan het huis gedaan.
De buitenkant was geverfd.



De voorkant





De zijkant met balkon, de andere kant is gewoon recht.


De openkant.


Op het moment dat ik weet ik ga dit maken, of wil hier mee aan de gang, ga ik verzamelen. Workshops, meubelpakketjes of losse meubeltjes, andere kleine dingen die in of bij het huis horen. Ook in dit geval dus. Het gebeurd ook wel dat ik iets heb gekocht en dat het dus totaal niet in het huis past als ik er eenmaal mee bezig ben.
De muren behangen, vloeren uitgezocht.


Een overzicht van alle verzamelde miniaturen.

 Hier nog één

 

En de laatste.

Er zitten heel veel kleine doosjes in, glaswerk, kop en schotels, nog in elkaar te zetten lampen en dergelijke.

Omdat ik een  keuken miste in het huis had ik besloten daar wat aan te doen. Een 'kleine 'verandering.

Een muurtje, aan de ene kant behangen zoals ik de keuken wilde, aan de andere kant zoals het halletje moest worden.


De vloer in het halletje had ik een kleine verhoging gegeven naar de keuken toe.
Een lampje opgehangen, je kunt nog net de lamp van de keuken zien hangen.
Van Marijke Bindels staat er een standaard met kaarsen, aan een muur, niet te zien is een spiegel geplakt.



Vanaf de voorkant een klein doorkijkje.


De trap die ook in dit huis 'moest '.


Ook dit stukje kast onder de trap gemaakt. Gelijk maar wat levensmiddelen erin gemaakt.

En toen: het huis was behangen, meubeltjes voor een deeltje uitgezocht, maar toch.... het klopte niet.

In mei 2014 werd er besloten er moet een onderkant onder komen. Wel de breedte van het huis, maar lager een soort souterrain.

Dat werd gedaan.
En dit is het resultaat geworden:


Alle losse onderdelen eruit en nieuwe stukken hout eronder.






                      Buiten in de tuin even verder voor de grootste rotzooi.

 Het resultaat.



Hier is duidelijk te zien dat er een stukje onder is. Bij de bovenste is dat toch minder.

Toen dat klaar was, ging het huis weer naar zijn vaste plek.
Boven in mijn hobby kamer, dan zie je het vaak en ga je er ook mee aan de gang.
Dat klopte ik heb het muurtje, de trap, en de verhoging eruit gehaald en toen................ heeft het geduurd tot mei 2017.
Lees het volgende blog maar.

Groetjes Thea

4 opmerkingen:

  1. Dat wordt een heel werk, alles opnieuw plaatsen. Hoewel het inderdaad makkelijker is, dan de twee blogs bekijken en dan heen en weer schuiven. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Mieke het is een hele klus, maar ik maak toch liever een blog dan steeds blijven schuiven op 2 verschillende.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier met je mooie huis

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is going to be SO MUCH FUN!!!!

    And I can hardly Wait! :D

    BeantwoordenVerwijderen