vrijdag 6 maart 2020

Victoriaans Huis

 De keuken.

Nadat het huis de renovatie had doorstaan was ik er nog niet.
In de eerste plaats omdat het weer op een plaats stond waar ik niet makkelijk bij kon.
En omdat het juiste gevoel er niet was.
Ja er waren fimo levensmiddelen, er was/is een servies, pannen kortom de basis is er.
Maar de rest....
Het heeft nog geduurd tot mei 2017.
Toen heb ik besloten dat het huis op een werkbare plaats moest komen te staan, zodat het steeds in het zicht stond, misschien zelfs tot storend toe.

Het heeft gewerkt.Er zijn keukenmeubeltjes gekocht, gemaakt.
Vloertegels gekocht. Kortom aan de gang.
Eerst de muren maar eens witten, een kleur geven wilde ik niet. Het zou een volle keuken worden, daar moesten niet te drukke kleuren aan de muur komen.

Het werd een flinke puzzel, er waren te weinig tegels en het moest toch wel een geheel worden.
Hier een stukje van wat ik wilde.


Maar deze tegels zouden lang niet de hele vloer bedekken, dus werd er nog wat anders op gezocht, wat er toch ook nog zou bijpassen.




Hier de vloer, de witte muren en een klein raampje. Achterin een stukje van de buitentrap, die ik moest zien weg te werken.
Daar werd een hele mooie oplossing voor gevonden, maar dat komt straks.




De stoelen , van ieder 2 stuks, en de tafel voor het zicht op een stukje tegelvloer.
Staat goed, dus we gaan door.


Nadat de tegels lagen, eens even kijken hoe het zou staan.
Niet verkeerd toch??


Nu eerst maar eens een oplossing zoeken voor het stukje achterin waar de trap zit. Een keuken heeft ook een fornuis nodig toch?

Ik heb het fornuis iets naar voren geplaatst, zodat er een wat diepere voorraad kast naast kon komen te staan. Het paste precies, maar dan ook echt precies.



Hier het fornuis, 2 stuks dus.
Zowel de achterkant als de zijkant heb ik zwart geverfd, passend bij de keuken zelf.

Van het kleine fornuisje heb ik de bovenkant afgehaald, maar de pijp laten zitten, aan elkaar geschoven en ik heb een mooi breed werkblad



Een goed gevuld fornuis, veel potten, pannen.

Naast de fornuizen, een voorraadkast.



Nog een paar mooie pannen, duidelijk in beeld.

Ook die moest goed gevuld gaan worden, door het slecht licht is deze foto helaas de beste geworden, maar ook zeer beslist niet mooi.




Nog een kast, maar meer een showkast.
Met van alles erin.


Een goed gevulde tafel, duidelijk zichtbaar is de Amerikaanse taart. 
Gekocht tijdens onze vakantie in Amerika.

Ook in de show kast zijn nog duidelijk Amerikaanse miniaturen te zien.


 Het maken van diverse potten en pannen die nog plaatsjes moeten gaan krijgen.







 Deze potten/pannen zijn gemaakt van kralen en van papier. Lang niet alle gemaakte potten/pannen konden in de keuken, maar het was wel heel leuk om te doen.

Uiteraard kwam in deze keuken, naast een groot fornuis een aanrechtblok. Niet zo heel groot, maar wel aanwezig.


Een kijkje in de bovenkant van het aanrecht.

De tafel die onder het raampje komt te staan, vol met levensmiddelen.


Kennelijk is de dienstmeid net naar de markt geweest.


Een duidelijker overzicht van het aanrechtblok, waar toch wel nodig de boel schoongemaakt moet worden.


Ze zijn erg onduidelijk maar ze zitten er echt: Muizen.


Een overzichtsfoto van de keuken, naast het aanrechtblok nog net zichtbaar zit een nep deur. Op en bij de tafel onder het raam, zijn heel veel levensmiddelen te zien, net als vlak bij de tafel.


Voor zover ik het kan beoordelen hebben alle foto ' s weer een plekje gekregen, erg lastig als je niet meer precies weet waar het stond.

Op naar het volgende blogje.

Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie verzameling keukenspullen heb je. Het maakt dat het een hele echte keuken is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, het is inderdaad geworden zoals ik voor ogen had.

    BeantwoordenVerwijderen