zondag 8 maart 2020

Meubeltjes

In Bergen op Zoom was vandaag een stoffenmarkt, omdat dochterlief in Bergen ( sorry, maar zo wordt het in de volksmond hier genoemd) woont, was het lekker makkelijk, auto bij de eigen de deur parkeren en lopend de stad in.
Onze dochter wilde graag een kofferstoel........zo'n hele oude puntgave koffer, met riempjes aan de buitenkant. De koffer met hele mooie bijpassende poten heeft ze al en die staat ook in huiskamer.....nu de kussens nog.
Ook die waren al lang in huis, maar nu niet bepaald met een stof bekleed die past bij dit soort stoel, dus wij op zoek. Er is mooie stof uitgezocht, gordijnstof, die nu hier ligt, wachtend op de dag dat ze tijd heeft om zelf haar kussens in elkaar te zetten met de naaimachine. Spannend, want de naaimachine is onbekend terrein voor haar.

Ook in Bergen zit een poppenhuis en miniatuur winkeltje........Jeanet, niet groot, maar wel een leuk assortiment.
Ooit hebben de eigenaars met een project van hen in een P&M gestaan.
Met het vierkante pleintje waar zij tegenaan kijken, echt heel secuur nagemaakt.

Ik heb de Franse Salon, dat vastlopende project. Die dus ook al geen Franse Salon genoemd mag worden, vanwege de metamorfose.
Ooit had dochterlief gezegd ik maak een kast, maar dat wil niet echt vlotten en het project al helemaal niet op deze manier.
Van de week heb ik het eens te voorschijn gehaald en bekeken......en ik miste een tafeltje en een kastje.
Het kastje komt er dus niet op deze manier en een tafeltje tja.....

Dus Jeanet een bezoekje brengen is dan wel een leuk idee.
Daar heb ik een leuk kastje en een passend tafeltje gekocht. Langer als ik wilde, maar wel leuk, zeker voor dit doel.
Het is meer een commode effect, alleen een lage, maar juist vanwege de laden vind ik hem leuk.

Ik kan het tafeltje zo neerzetten dat deels wel en deels niet de laden zichtbaar zijn.


Dit is de kast.

Ik vind hem mooi bij de tafel passen en als je de foto van het hele project tot nu toe ziet, vind ik het geen gekke combinatie.
Alle meubeltjes zijn van Euro-Mini en daar is nog wel aan te komen, maar dan komen er ook weer verzendkosten bij............en eigenlijk wil ik hetgeen wat ik nu in mijn hoofd heb gewoon afmaken.
Niet wachten op een bestelling.


Ook hier op zal het sjabloon worden toegepast.

Het blijft wel een slaapkamer, niets geen huiskamer of zo, maar zonder iets van een tafeltje en wel twee stoeltjes vind ik het niet af.

Boven het kastje aan de rechterkant hangt al een spiegel.
Er is nog een schilderij, waar nog een lijstje om moet.

Daarna het borduurwerk voor de stoeltjes. Dat zal nog een flinke klus worden, maar ach het project is er al zolang, die tijd kan er ook wel bij.

Wat frutsels misschien?
Zou er dan toch nog schot in de zaak komen?


Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Wat gezellig Thea met je dochter op pad. Zonder iets te kopen is dat al genieten maar je hebt nu ook nog leuke aankopen gedaan. Succes met je project. Als je iets mist zou je ook eens op Marktplaats bij je in de buurt kunnen kijken. Kun je het meteen ophalen en het is stukken goedkoper :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful color, I guess it will be tiring embroider all tissues, but the result will be very nice !!

    BeantwoordenVerwijderen