zaterdag 26 oktober 2019

fineer vloeren

Omdat ik fineer erg mooi vind, had ik besloten om in mijn Vic.Huis op de vloeren fineer te leggen.

Als eerste een tekening zoeken, volgens Angelique heb ik een vrij eenvoudige gekozen.
Nu is denk ik het verschil tussen haar en mij wat fineer leggen nogal groot, maar goed toch maar gaan proberen.

Eerst geprobeerd de tekening te tekenen.
Manlief zat tegenover mij aan tafel en keek stiekum met zijn timmermansoog tot ik het opzij legde en me afvroeg wat ik verkeerd deed.
Toen kwam de raad, ga zo eens verder.

Oké dat ging beter, maar uiteindelijk klopte het niet, totaal niet.




Een patroon tekenen is voor mij destijds nooit een probleem geweest, maar dat waren heel andere. Kostuum naaien.

In overleg is er gekozen om het nogmaals te doen. Want er in gaan verbeteren zou alleen maar veel onduidelijkheid opleveren.

Dit is het begin van de vloer, een nieuwe tekening en een start.
Gelukkig voor mij heeft iedere kamer een achterkant.
Daar mag het begin in. Valt het niet zo op dat het niet zo erg netjes is.
Maar voor een eerste keer.................

De 2 kamers op de eerste verdieping lopen in elkaar over, niet allen wat betreft de meubels, maar ook voor een groot deel de stoffering. Dus de vloeren moeten in dit geval wel door lopen.

Ik ben benieuwd hoelang ik hier over ga doen.

Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Ja, een vloertje leggen is echt niet zo makkelijk hoor, maar... als het eenmaal lukt, heb je eer van je werk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele klus Thea maar als het klaar is ziet het er vast prachtig uit

    BeantwoordenVerwijderen