zaterdag 26 oktober 2019

Eetkamer/huiskamer deel 2

Wat je beloofd moet je doen.

De beloofde foto van de kamer zonder behang.



De 'ramen' met het nep glas en de stickers om de ramen in verschillende vensters te verdelen.



Daarna moest er opnieuw behangen worden.




Het behang nieuw gekocht en de reeds eerder gemaakte kozijnen die nog bewaard gebleven waren erin geplaatst.

Nu komt het moeilijker werk.
Een vloer.
Ik had bedacht. Fineer.

In eerste instantie was de gedachte in alle kamers, maar of ik dat ook doe?
Aan de andere kant............ van fouten leer je?

Omdat deze 2 kamers in elkaar overlopen ook qua meubels heb ik besloten om ook in allebei fineer vloertjes  te maken

Volgens Angelique ben ik met een redelijk eenvoudig patroon bezig.
Het patroon op tafel gelegd, met het voorbeeld ernaast.
Manlief tegenover mij, het timmermansoog zeg maar.

Na wat tekenwerk, heb ik het opzij gelegd, ik kwam er niet uit. Het timmermansoog had al gezien wat mijn probleem was maar had heel verstandig besloten om mij zelf aan te laten modderen.

De hulp kwam, maar het kwam niet uit, het klopte niet. Niet bij mij niet bij manlief.



De tekens in het patroon zijn om het voor mij duidelijker te maken.
Een leidraad.

Overnieuw begonnen:


Nu zijn er diverse stukjes in gekleurd zodat ik echt kan zien wat er de eerste rij wel en niet gedaan moet worden.
Het eerste begin, echt niet makkelijk, al wordt er ergens in Duitsland beweert van wel.
 Zoals jullie wel kunnen zien, niet perfect, niet echt zoals het zou moeten.
Maar gelukkig heeft iedere kamer ook een achterkant en al doende zou het toch nog wel kunnen beteren.

Als ik verder ben met ook de andere kleur erin volgt er een nieuwe foto.

Groetjes Thea

1 opmerking: