woensdag 14 augustus 2024

Schoolklas uit een ver verleden.

 Na het witten van de muren en het plafond komt het leukste werk.

Het verder gaan aankleden.


De muren zijn voor de helft gewit en de andere helft hebben " lambrizering ".

Een leuk werkje, gelijk weer wat opmaken. Ik heb nog steeds veel fineer liggen, maar nu ietsjes minder.

Even de wanden aan de achterkant geplaatst voor een echt effect.

De spullen die ik heb er in geplaatst.


De hele klas met alles erin geplaatst..

Een goed oplettende kijkster ziet dat er veel diversiteit zit in de meubeltjes.


Klopt helemaal, zie ook verder:


Deze 2 schoolbanken zijn het begin geweest, gevonden op een rommelmarkt de foto is van 2004. Maar ik weet zeker dat ik ze al langer in mijn bezit heb.



 

Een aantal dingen gekocht op een beurs, 2012. Bij het zien van het schoolbord wist ik ineens.

Ik wil een schoolklas maken. Natuurlijk, zomaar even.


Het is wel leuk als je overal de tijd weet van wanneer je de foto hebt gemaakt, omdat je toen de beurs hebt bezocht. 2015

Van deze foto zijn het alleen de aap, noot, mies en de kleine boekjes, maar toch. Het vordert.


In 2015 deze schoolbanken gekocht. Per doos zitten er 2 in.

Ik ga niet een doosje gebruiken en het andere dichtlaten.

Dus alle vier de schoolbanken in elkaar gelijmd en gebeitst. Die volgorde doe ik dus nooit meer. De eventuele lijmplekjes zie je. Helaas.

We houden het maar op een hele oude schoolklas met verweerde meubels.


Omdat de schoolbanken van mini Mundus zoveel breder zijn moet er echt iets afgehaald worden.

Doet manlief voor mij.

Ooit heb ik een ph gekocht waar meubels in zaten van het Bijenkorf ph. Ik heb het nodige verkocht, maar sommige zijn er nog.

De secretaire, de globe, de kast en het stoeltje.

Ook maar gelijk op de foto gezet.

De laatste foto wordt er een van het geheel, met lampjes en de platen aan de muur.

Ben heel benieuwd hoe het totale plaatje zal zijn.


Dat komt nog.

Tot de volgende keer.


Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten