dinsdag 27 augustus 2024

Keuken anno 1900

 Belofte maakt schuld.

Na het vorige blog had ik behang besteld maar dat is nu eenmaal niet de volgende dag binnen en als het dan binnen is.... moet je er wel even de tijd voor nemen om het behang te plakken en foto's te gaan maken.

Het eerste deel is gelukt.

Ik had, uiteraard, vergeten de foto te maken van de bak met het nieuwe behang, maar dan doen we het toch met de meubels erin?




Een overzicht van de keuken.

Alle meubels komen nog afzonderlijk op de foto voorbij, voor een duidelijker overzicht.

Als een klein kind, ben ik al sinds gistermiddag bezig om te kijken naar de juiste en meest logische wijze van plaatsen van de meubels.

Om daarna te beginnen met uit uitpakken van de miniaturen. Heerlijk, wat een hoeveelheid en ondanks dat ik destijds dacht dat ik echt meer dan genoeg heb liggen, blijken er toch nog dingen te zijn die je mist. Niet te geloven toch?

Gelukkig heb ik nog wel een voorraad aan miniaturen liggen die dienst kunnen doen in deze keuken, zonder dat het opvalt natuurlijk!

Maar nu eerst foto's van de meubeltjes.


De 2 linkse meubels zijn gekocht en door manlief met heel veel geduld geverfd, de rechtse is een ws geweest van Sylvia Lutjeboudel, die ze speciaal had gegeven aan een fb groep waar ik lid van ben geweest.


Ook deze gekocht en geverfd met dat zelfde engelengeduld door manlief.



Het keukenblokje met aanrecht is net als de bovenkastjes, jaja, volgende foto, zijn heel misleidend geweest. Niets geen hout!! Plastic, dus dat wordt geen verven, heel jammer maar dat is niet anders.


Ik heb nog getwijfeld, wel of geen bovenkastjes, dus beslis ik ook pas later waar ze, eventueel, komen te hangen.
En anders EMO!

Een mooi tafeltje met een laser motief, wat precies de maat heeft waar het voor is bedoeld.


Het motief wat erop zit is niet meer te zien dadelijk, dus even een foto van het tafeltje voor de koffiemolen erop komt.

De koffiemolen is gemaakt door Anita Degen, voor haar vriendin Sylvia Lutjeboudel.

Na haar overlijden konden sommige van haar ws en andere dingen gekocht worden en dit miniatuur vind ik perfect passen in deze keuken.


De koffiemolen, heel precies nagemaakt, zoals ze vroeger waren.



Hangen we er pannen of puddingvormen aan?
Ik weet het nog niet. 



Dan hebben we ook nog een etagère zwart geverfd, passend bij wat andere miniaturen.




Alles bij elkaar is er aardig wat verfwerk aan te pas gekomen, toch?


En dan als laatste :


De grote haard, zwart gekocht zodat we er niets aan hoefden te doen, alleen een plaatsje te geven.

Alles bij elkaar ben ik tot op dit moment tevreden.
Nu verder aankleden.

Wordt vervolgd

Groetjes
Thea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten