dinsdag 30 juli 2019

Wasbok


Het boerenerf heb ik al lang geleden gekocht.
Daar horen een aantal kleinere projecten bij, één daarvan is de wasbok.
Heel ouderwets, met een handwringer, stamper,teilen, wasbord.
Voor diegene die wel eens een workshop van Sylvia hebben gemaakt weten, super leuke workshops maar een beschrijving waar je nog wel eens drie of vier keer extra moet lezen.
Ook deze keer gold dat voor mij.

Maar het is me gelukt.
Ik heb van deze workshop diverse foto's.
Het miniatuur moet nog geverfd worden, maar hier alvast wat foto's
Als eerste moest ik het onderstel in elkaar zetten, waar dan de steunen voor de teilen op komen.


Ik heb geen technisch inzicht, dus dit werd een vraagje aan manlief. Hoe moet dat dan, dat klopt niet toch?
Het klopte wel dus. je moet gewoon 'even'  zien dat het een linker en rechterkant heeft.
Toen werd het makkelijker, het raamwerk van het onderstel was vrij makkelijk in elkaar te zetten, toen ik eenmaal wist hoe het moest.


De twee teilen, Ik heb altijd ruzie met het maken van die dingen, maar ook hier voor geldt, het is gelukt.
Fijn toch dat je dit kunt laten zien en dan de naderhand de foto's waarop geen lijmplekjes meer te zien zijn.☺

De was stamper:
Super makkelijk, maar de kraal en het roerstokje wilde niet bij elkaar passen. Dat heeft toch wel aardig wat lijm gekost

Ook het wasbord was niet echt moeilijk, ik had er al een eerder een gemaakt, heb er toch eens die beschrijving op na gelezen. Die bleek toch wel heel anders te zijn als deze, grappig een en hetzelfde miniatuurtje op 2 verschillende manieren te maken.

En als laatste: de wringer. Daar heeft manlief zich over gebogen. want dat lukte me niet. En gelukkig voor mij zat ook hij vaak te mopperen. Uiteindelijk is die ook goed gekomen.



Nu aan de slag om alles te verven.

En er uiteraard ook nog eens schone was bij te maken.

Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Leuk om er zo met elkaar uit te komen om iets te maken :0)
    (Even mopperen mag dan wel ;0)
    Groetjes
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt hoor! Die ws moet ik dan ook nog ergens hebben;omdat ik mijn eigen draai aan dit project heb gegeven heb ik die niet gemaakt. Toch maar eens opzoeken dus.....

    BeantwoordenVerwijderen