dinsdag 2 juli 2019

Thea's Jaarproject 2019

Een krantenbak.

Dat was de opdracht voor de maand Juni.

Ik heb hier thuis een krantenbak staan uit mijn ouderlijk huis.

Bij mijn ouders stond de krantenbak tussen de bank en de stereo in.

Ik vind hem nog steeds mooi.
De bak heeft 2 vakken en aan de beiden zijkanten een hartvormig figuur.
Van boven is de krantenbak recht met afgeronde hoeken.bak

Mijn bak is een echte namaak kopie.
Ik heb de bovenkant ovaal gemaakt. Er zijn diverse mogelijke soorten varianten houtjes. Groot, klein, groot ovaal, klein ovaal, groot hart, klein hart. En als ik het goed heb ook nog grote en kleine rondjes.
Ik heb twee ovaaltjes gebruikt, één grote en één kleine.
De pootjes heb ik geprobeerd zo veel mogelijk na te maken.
Van boven naar onder een stevige spijl en tja dan het hartje. Wel doen met een houtje zoals hierboven beschreven, of aan de gang met hout/mes en hopen dat de vorm dan ook goed zijn.
Het eerste dus.

Je kunt zien dat er een hartje is gebruikt, dat mag.



Hierboven is duidelijk te zien welke vorm ik heb gebruikt voor de bovenkant.

Kranten heb ik niet in huis, dus verkleinen of de boekjes/tijdschriften gebruiken die ik heb en die uiteraard geschikt zijn voor de miniatuur mens.


 Ik heb gekozen voor het laatste, ik heb veel boekjes liggen en dit was een leuke oplossing.


Mijn krantenbak in mini heeft boekjes bovenop en erin.

De krantenbak die er hier in huis staat heeft diverse tijdschriften. Gericht oa op natuur en  samenleving.
Bovenop staat de theemuts met warm houddoek erin. En het theelichtje met een theepot.
Ik heb wel een theemuts, maar geen theelichtje en ik wilde dan wel hetzelfde doen, dus dat is helaas.

In mijn ouderlijk stond op de krantenbak een telefoon, telefoonklapper en pen en papier.
Kennen we dat nog?

O ja en de plaats waar de bak staat is tussen de bank en de stereo van mijn ouders , ongeveer 39 jaar oud en hij doet het nog super goed.

Net voordat ik de nieuwe opdracht wist, zag ik dat ik deze maand de gelukkige winnares ben van kleinigheidje, wat het is weet ik nog niet. Als ik dat weet krijgen jullie het ook te horen/zien.

Op naar de maand Juli, ik weet al wat het moet worden. Nu alleen nog  'even 'maken.

Groetjes Thea

1 opmerking: