vrijdag 2 november 2018

Zondagopdracht


Tja weer een lastige:


Hoe belangrijk is een mooi ingerichte keuken. Alles op elkaar afgesteld of doe maar wat?

Mijn hobby is ontstaan in 1990.
Ik had het 1ste tijdschrift van P&M in mijn handen en stond voor de 4de keer verliefd te kijken naar het tijdschrift, tot manlief het uit mijn handen nam en zei kom naar de kassa.
Dagen heb ik steeds weer zitten kijken wat ik mooi vond, hoe je dat zelf kon maken.
We zijn begonnen met het maken van de eerste verdieping van het boekje en ontdekte toen dat er één winkeltje in Breda zat, waar je spullen kon kopen, wat veel....

2 jaar later zijn manlief en ik samen naar de eerste beurs gegaan, nog nooit zoiets gezien, zo  veel, zo groot.
Toen wist ik wat ik voor de keuken wilde gaan kopen.
Blauw, dat vond ik een mooie kleur.
Maar ja, ga er maar aan staan, alles blauw, niet alles is blauw geworden, ging ook niet maar wel heel veel is blauw.
Het servies, de pannen, de tafel en stoelen, de gootsteen.
Alles wilde ik in blauw, ik vond 2 blauwe kleuren die goed bij elkaar passen, heb er uiteraard gelijk teveel van besteld, maar dat maakt niet uit.
Blauwe muren, dat werd een probleem, maak je de muren blauw of zorg je voor een mooi blauw behang. Het laatste dus.

Samen met manlief heb ik meubeltjes gemaakt, ik in de leer ( nog steeds ) en hij moest steeds maar uitleggen. Het is een project wat erg lang heeft geduurd, maar al doende leer je.

Het eerste projectdeel van het grote huis, wat zolang heeft geduurd.


Zelfs de gordijnen moesten eraan geloven, ook blauw.
Wat me nu opvalt is dat er zo weinig anders was als katoen om dingen te maken en als je er nu om komt.............. alles is mogelijk.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten