vrijdag 14 oktober 2022

Kersthuis.

Ik had een mooi grachtenpand. 

Omdat ik (bijna) alles voor dat huis al had, was ik ook begonnen met alles netjes in dozen te doen, zodat ik wist waar het was en belangrijker wat er in huis is/was. 
Omdat het een open huis was, stonden de dozen/doosjes in de desbetreffende kamers. Een open huis nodigt ook uit om er andere dingen in te leggen die je even kwijt moet. 
Kortom het was meer een pakhuis dan een poppenhuis.

Vanwege de plaats en het gebrek aan ruimte heb ik het huis uiteindelijk met pijn in mijn hart verkocht, maar soms moet je toch een beslissing nemen, die minder leuk is. 
Dus al die miniaturen moeten nu in aparte bakken, toch nog een leuk werkje aan overgehouden t.z.t.. 

Na een poosje had ik toch wel heel erg veel spijt en heb ik een tweede hands Cameleon huis gekocht. Er waren gelijk al wat vragen!
Wat moet je daar nu weer mee je hebt er pas één verkocht.
En nog belangrijker waar laat je het?? 




Die laatste was wel een hele goeie moet ik zeggen.
Ik had wel gelijk de antwoorden, spijt dat ik het Grachtenpand verkocht heb. 
Die was begrijpelijk, ik had veel moeite gedaan om het te krijgen, spulletjes te verzamelen voor erin en nu was het weg. Ook al was het beter.

Waar ik het laat?

Naast mijn bureau is een plekje waar die kan staan, kan ik er ook gelijk makkelijk aan werken en staat het beneden niet in de weg. Want eenmaal boven, krijgen we het niet zo makkelijk weer beneden, beter gezegd niet. 

EN ik wil alle miniaturen die in de loop der jaren hier binnen zijn gekomen op het gebied van kerst bij elkaar in een huis hebben.

Dus dit aangekochte Cameleon huis wordt bij mij een kersthuis.






Bij dit huis waren al een aantal dingen aanwezig, gelukkig voor mij.
Eén erker, er moet er in ieder geval nog één komen.




Dit is een stukje van een muur op zolder.


Ook hier een stukje van een muur.
Welke is mij nog niet helemaal duidelijk.
Wordt een leuke puzzel.

Bij het goed bestuderen van het huis toen het eenmaal hier binnen stond, ontdekte ik de ronde raampjes en een grote hoeveelheid ramen en deuren
Kortom.....het is heel jammer dat ik niet met het elektrische gereedschap om kan gaan, nu zal ik t.z.t.
moeten kopen.



Wordt vervolgd .

Groetjes Thea






Geen opmerkingen:

Een reactie posten