zondag 2 mei 2021

Het tussendoor project

 Na een kleine inzinking ben ik vorig weekend verder gegaan.

Voor de verfkleuren heb ik uiteindelijk gekozen voor donker- en lichtblauw.

Spannend of die combinatie wel zou passen in de bak, passen bij stofjes die ik had uitgezocht om mee te werken

Het blauw is ook een keuze geworden omdat de schone slaapster in het blauw is gekleed.

 


 De gestolen uurtjes: de naam van het popje ligt hier dus prinsheerlijk in het hemelbed, onder de deken is zonde dan zie je haar jurk niet meer.



De zwangere Celine staat er met het kleine bolle buikje en probeert contact te krijgen met de slaapster maar of dat nu zo goed lukt?

Net in de hoek, niet helemaal zichtbaar staat stoeltje dat nog niet helemaal klaar is, de bekleding moet nog af.

Ik wilde het stoeltje eerst verven, maar dat werd niet mooi genoeg naar mijn zin, dus nu bekleden. Wat nog een  behoorlijk werkje is.


Hier is het stoeltje duidelijker te zien, ik heb op het hemelbed na alles in 2 kleuren geverfd. Soms had ik daar best spijt van. Het steekt tenslotte heel nauw en je raakt heel makkelijk weer de andere kleur.




En als laatste een overzicht van de kamer van de dames zoals die er nu uitziet.

De stoeltjes moeten nog afgewerkt en er moeten nog wat frutsels komen, welke dat zie ik nog wel.

Dit project is in ieder geval in grote lijnen af en het scheelt ruimte in mijn kast, nu nog een ander probleem oplossen: waar ga ik het zetten.


Wordt vervolgd

Thea



Geen opmerkingen:

Een reactie posten