maandag 26 oktober 2015

Veranda

Het dak van de veranda was een tijdje een hindernis.
Het houten dak wilde ik behouden, maar de afwerking ervan.
Ik heb drie kleisoorten, ondertussen weet ik dat ik ook nog een keer naar de Action 'moet ' gaan voor een vierde soort.
Ik heb gekozen voor de Artista, ik vind dat omdat het zacht is een fijne kleisoort, wel een klein nadeel, het krimpt enigszins en daar moet je dus om denken................ en niet vergeten.
En dat laatste gebeurde dus wel.
Nadat de Artista haast droog was, heb ik er een sheet op gedrukt voor een steenachtig effect.
Helemaal duidelijk is dat niet geworden, dus wat nu?

Omdat ik ook de kleur nog niet goed wist, heb ik eerst een klein beetje geprobeerd met rood, maar dat stond er niet mooi bij.
Zwart is wel heel zwart, maar in dit geval wel het mooiste.
Ik heb de verf niet 'netjes in recht strepe/banen geverfd.
Ik heb er met een dikkere kwast rondjes mee gedraaid.

De onderrand was ook niet geverfd, daar was nog het gebeitste en de niet geverfde stukjes hout van de tegels te zien.
Ook dat met de zwarte verf geverf.

Weer een stukje verder.
Nog één blogje en dat zal zijn als alles erin staat/hangt.



Groetjes Thea

1 opmerking:

  1. Hoi Thea, ziet er erg leuk uit. Je bent in ieder geval een stuk verder dan ik. Moet nog helemaal met de inrichting beginnen, maar de ideeën blijven een beetje uit. En nu maar hopen, dat ik nog voor 21 november een creatieve ingeving krijg.

    BeantwoordenVerwijderen