dinsdag 19 april 2016

Een nieuw levensjaar.


Nou dan hoop ik dat dit jaar dan toch ook echt een gezond levensjaar wordt, want daar heeft het dit afgelopen jaar wel enigszins aan ontbroken.

Omdat deze keer de verjaardag op een door de weekse dag viel had ik besloten, de zondag ervoor.
Manlief moest tot 3 uur werken en dan gewoon lekker rustig een verjaardag vieren.
Helaas waren er diverse familie en vrienden die het af moesten laten weten om diverse redenen.

Heel apart was dat ik tijdens de beurs vorige week, diverse cadeautjes zelf had gekocht en niet wist dat ik dat deed.
Ook dit jaar bestond mijn verlanglijstje uit miniaturen.....lekker makkelijk voor de kopers.
Je gaat achter het beeldscherm zitten en klikt, koopt, wacht tot het thuis is.
Pakt het dan in en klaar.............

Manlief gaf mij vlak voor mijn verjaardag een blos bloemen.
Eigenlijk omdat ik de opmerking maakte ach schat ik kan net zo goed zelf bloemen als wachten tot ik er van jou krijg.

Mijn broer en schoonzus waren als eerste hier en verraste mij met een boeket met lekkernijen uit de streek. In dit geval Twente.


Van mijn vader kreeg ik een heel assortiment:
Het aanrecht met bovenkastjes en een grote planken kast voor de keuken van het Vic. Huis.
Stofjes en kantjes om het hemelbed van het gestolen uurtjes popje af te maken.
Een matje met een Panda ( zo lief).
Bamboe breinaalden, voor het breien van sokken 1:1 trouwens.
En een plantentafeltje om zelf fineer in te maken.



Van onze zoon kreeg ik:
Van mini mundus een commode
en een traploper van Silly Sisters........ zelf maken ma....


Onze dochter en haar vriend gaven mij het boek: the old town bookshop
En een waardebon omdat ze geen zekerheid kreeg van de winkel dat het voor mijn verjaardag aanwezig zou zijn.



Van manlief kreeg ik deze keer:



Normaliter stelen we elkaar de vraag: nog specifieke wensen die je van mij wilt hebben? Deze keer had ik geen specifieke wensen.....dus een nieuw popje van Helena erbij.

Nadat onze jongste 5 jaar ( al weer zolang)geleden het huis heeft verlaten, zijn we onze verjaardagen en onze trouwdag heel anders gaan vieren.
Die dagen zijn onze dagen. Ik heb ondertussen te vaak gezien dat er om diverse redenen niet zo'n dag meer gevierd kan worden.
De jarige beslist waar we heen gaan, met die verstande dat het op een fatsoenlijke afstand is.
Voor onze trouwdag geldt, dat zoeken we om de beurt uit. Tenzij het een kroonjaar is, dan moeten we het er samen mee eens zijn.

Gisteren zijn we naar Hulst geweest, als er mensen zijn die in Hulst wonen..... sorry.
Het is ons tegen gevallen. De vestingwallen zelf zijn mooi, de oude gebouwen zijn mooi, maar helaas staat er in verhouding veel nieuwbouw, dat is heel jammer.
Uit eten gaan ging niet meer, tegen de tijd dat we weer thuis waren kwam onze dochter nog even voor de echte jarige moeder.

Kortom een hele mooie en gezellige verjaardag.

Op naar de volgende.

Groetjes Thea

1 opmerking: