woensdag 30 juli 2014

Bakkerij ' t Aole Ambacht deel 4

Van het weekend ben ik bezig geweest met de bakkerij.
Eigenlijk was het of te warm of het waaide te hard om buiten te zitten, maar zondag ging dat wel.
Dus lekker naar buiten, het waaide niet, maar de verf was wel super snel droog.

Als eerste de afwerklatjes van de vloer geverfd en die laten drogen.


De vloer was als tweede aan de beurt.
Ik had besloten dat ik er dunne roerstokjes voor zou gebruiken.
De stokjes zijn  niet allemaal egaal, bewust heb ik ook gekozen om de niet egale stokjes  te gebruiken.
Het verven geeft ook direct een ander effect.


Door dit verschil in stokjes krijg je ook dat er stokjes omhoog staan en ook smaller zijn.

Nog een keer de afwerklatjes, wat ging dat lekker snel zo.
De vloer heb ik nadat die droog was nog op sommige plekjes geverfd.
Toen ook dat weer helemaal droog was, ben ik het vloertje met een schuursponsje ( niet degene die we in huis gebruiken ) een klein beetje geschuurd,.

Het gevolg is dat je een onregelmatig vloertje met slijtage plekken.
Als laatste heb ik er nog de afwerklatjes tegenaan geplakt.
En dan is dit het resultaat.
Ik moet nog een foto maken van de vloer zelf, voordat die vol staat met de spullen die erin horen.
Nu het effect nog zichtbaar is.


Nu verder met het maken van de kasten en het brood bakken.
Dat laatste wordt nog een lastig klusje.
Maar het komt goed.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten