vrijdag 11 mei 2018

Geschiedenis OLMC deel 4

We zijn alweer een jaartje opgeschoven in ons archief.
Zo gaat het wel heel hard.
Het is ook al een hele tijd dat we met de workshops aan de gang zijn.

Voor dit jaar stonden gepland.
Het poetsmandje.


Bij het maken van de foto had het kindersetje nog geen vaste plek in de vele mini's die er hier in zijn te vinden zijn.

Het droom kabinet


Voor mij een hele grote uitdaging, nog nooit had ik met zoveel hout gewerkt.

Daarnaast moest de kleur rood dezelfde zijn als die van het emaille, kortom best wel een uitdaging.
Omdat hij/zij zo goed gelukt is ook nog een foto van de binnenkant.



De volgende maand gingen we een strijkplank maken.


Dit moest eigenlijk gesoldeerd worden, maar aangezien ik dat nog nooit had gedaan, durfde ik dat niet aan en heb ik er lijm voor gebruikt.
Het effect is dan toch minder mooi, maar er is wel een strijkplank

Een vrije maand, of dingen af te maken of gewoon lekker te niksen, ook wel eens leuk.

Daarna kwam de etagère



Rond is en was niet echt mijn ding, alhoewel ik wel merk dat ik toch ook die dingen steeds iets makkelijker ga maken.
De kleuren van de etagere zijn dezelfde als in de slaapkamer, waar zou deze toch komen?



Borduren: Altijd leuk ook in mini.



Na de borduursels kwam onze vakantie, tenminste voor diegene die op vakantie gingen. Een avond was er niet gepland die maand.

Vol goede moed gingen we na de vakantie er weer tegen aan.

Deze keer een matras


Het is de bedoeling dat de matras er oud en vies oud zou zien, maar eigenlijk is het dan nog leuker als de matras ook nog scheef was geworden in de loop der tijd.
Het was niet makkelijk deze klus, een relatief kleine workshop zo bewerkelijk maken.


Een quiltje


Het leek zo eenvoudig, maar het heeft me heel veel werk, tijd en geduld gekost.
Ik heb even gespiekt, ik ben er een jaar mee bezig geweest, niet iedere dag, maar toch.
Vaak om de twee weken als Krin en ik onze online middag hadden.

De zonnebloemen waren de volgende en daar blijven de foto's van weg. Daar heb ik zo'n hekel aan.
Geen idee waarom, maar het is zo.


De nieuwe maand bracht ons een keukensetje.




 Het totale overzicht van de workshop. 
Het was een workshop met fantasie gebruiken en de beschrijvingen opvolgen.

Het jaar is alweer om.


Tijd voor de kerstswap.

Dit jaar heb ik gemaakt een kerststukje met kaarsen en nog wat aan kaarsen los.



Het kersstukje heb ik in een flessenkurk gemaakt, die eerst uitgehold en er toen zo voorzichtig mogelijk de accessoires erin gedaan.
De kaarsen in maat oplopend waren er op dat moment veel in die kleuren zoals hierboven, dus die heb ik gemaakt op de maat die ik wilde hebben en er vervolgens papier om heen gedaan.

Ik kreeg daarvoor in ruil dit lieve truitje met deze leuke speeltjes.


Jullie begrijpen dat dit een zinvol jaar is geweest, met heel veel mooie nieuwe dingen die we mochten maken van onze mede club leden.

Als laatste was de vraag aan ons: wat is je favoriete tijdschrift of boek voor miniaturen.
Ik heb er twee.
De kantklosboeken van Roz Snowden en de boeken van Julie Warren, zij maakt op hele simpele manieren meubels voor diverse stijlen.




Op het moment dat deze foto is genomen is er nog maar één van de boken van Roz Snowden, ik heb er nu twee.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten