dinsdag 12 mei 2015

Moederdag weekend

Afgelopen weekend was het Moederdag weekend.

De zaterdag hebben we bij mijn broer in Nijverdal in het oosten van het land doorgebracht.
Over het algemeen zijn onze bezoeken aan elkaar op zondag......rustig op de weg etc.
Deze keer op zaterdag omdat we het dorp wel eens in wilden.
Voor ons is Nijverdal een dorp wij komen ( alle vier )uit grote steden.
Dus een rondje dorp, langs de ijssalon, want zowel mijn broer als mij kun je midden in de nacht wakker maken voor deze lekkernij.

Met het dorpje doorlopen stuiten we op een 'outlet' van een fournituren zaak uit een dorpje dichtbij.
Daar zag ik al gelijk wol, voor sokken. 2 bollen voor € 10,00 is nu niet bepaald duur te noemen.
Mijn schoonzus vertelde dat er nog een grote zaak is, dit was de uitverkoop.



Ja de 'grote' zaak wilde ik dan ook wel zien.
Op naar Hellendoorn, naar de gewone zaak, want groot is het zeker niet.
Maar gewoon kun je het ook niet noemen, achter elkaar door een gangpad kan wel, maar passeren is er niet bij.
Maar uiteraard een overvloed aan stof, wol, noem maar op...ik heb dus echt weer even mijn ogen uitgekeken.Wat mis ik dat hier.
Ik heb drie lapjes meegenomen..... vond ik heel netjes van mezelf.


Een totaal andere kleur als ik  'normaal'  kies.

Wat ik niet wist, ik kreeg ze van manlief, maar dat heeft hij heel wijs niet van te voren gezegd.

Bij het afrekenen kregen zowel mijn schoonzus als ik een roos.
De gewoonte in Hellendoorn, daags voor Moederdag krijgen alle moeders een roos.


De roos, een mooie baccara.

Onze dochter en haar vriend brachten  voor mij op Moederdag kleine cupcakes mee, zelfgemaakt.
Daar is ze goed in en heeft er ook plezier in.
Die dus al op waren voordat ik ook maar bedacht dat ik er wel een foto van kon maken.
Een overheerlijke smaak: banaan met stracciatella, heerlijk.

Van onze zoon en zijn vriendin kreeg ik een klein vaasje met verschillende soorten bloemen.


En dat noemen ze dan verwennen.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten