maandag 2 maart 2015

Nog een probeerseltje

Vandaag heb ik weer even mijn brand apparaatje te voorschijn gehaald.

Met een andere schrijfpunt heb ik nu wat strepen en krullen proberen te zetten.
Best lastig om van deze punt de juiste streep te gaan zetten.


Dit keer heb ik twee verschillende soorten hout gebruikt.
Het balsa hout en het triplex.


Het balsa hout heb ik aan beiden kanten bewerkt, het triplex aan een kant.
Heel duidelijk voelbaar is het verschil in het bewerken van het hout.
Triplex is stug, terwijl het balsa al gebrand is nog voordat je het aanraakt.
Het triplex ruikt ook sneller.

Deze punt is een langere schrijfpunt die een dikkere streep geeft en het is een hele kunst om de streep ook steeds even breed te houden.
Ik zelf vind de eerste dunnere schrijfpunt nog het mooiste, maar ik heb er nog maar twee van de zeven geprobeerd.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten