zaterdag 30 juni 2018

Vervolg van Ellen



Vandaag ben ik nog een poos verder gegaan met Ellen.
Ze heeft me hoofdbrekens gekost, het schortje over de rok, zoals de beschrijving aangeeft,  onder de blouse?  Mooi nee, dat stond niet,
Andersom dan? Ook niet, het gevolg is dat Ellen zonder schortje door het poppenhuisleven gaat ( voorlopig tenminste) wie weet wat ik nog ontdek om er van te maken.

De blouse, niet zo moeilijk, alleen een voorfrontje, ware het niet dat de rok, onder de taille kwam en de blouse precies in de taille.
Dan heb je een verdikking en dan maakt het niet uit of je  de zoompjes hebt gelijmd of genaaid, het probleem blijft.

Uiteindelijk heb ik net zo lang zitten hannesen tot het naar mijn zin was. En dat heeft toch een tijd geduurd.

Ook voor Ellen, geldt, ver maar niet helemaal af. Het haar en haar hoofddoekje moeten nog. Het haar komt natuurlijk, het hoofddoekje wat aangeeft dat zij de werkster is??? Dat weet ik nog niet, vind het eigenlijk niet echt bij haar passen.

Ook stijven heb ik ( nog ) niet gedaan.
A : Ik weet niet welke houding ik haar zal geven en
B:  Moet ze iets in haar handen krijgen voor schoon te maken, of gewoon lekker zo.

Kortom, nog veel dingen die ik niet precies weet en waarom deze ook nog niet helemaal wordt afgemaakt.

Maar zoals ze nu is, ben ik niet voor de volle 100% procent te vredenen, maar voor 80%.


Een foto van beiden popjes.

Morgen iets heel anders.

Volgende week met de hitte zal er wel weer een popje komen.

Groetjes Thea



Geen opmerkingen:

Een reactie posten