maandag 19 februari 2018

Zondagse opdracht

De opdracht voor deze zondag was: Pan.

Ik wist wel direct welke pan ik wilde gaan pakken, maar daar moest ik eerst een foto van maken.
Dus dat was iets voor vanochtend.

Maar als eerste kwam de opmerking van Kitty, ik heb een pan gemaakt, voor Thea, maar geen foto. Zelf heb ik hem wel gemaakt. Dus deze foto is eigenlijk voor de zondag opdracht voor Kitty.

foto van Thea Jonkman.


Ik wilde heel graag deze pan of ketel hoe je hem ook noemen wilt.

Een goed duidelijk plaatje met daarop de kans er iets  van te maken lukte niet, kon ik niet vinden.
Maar daar was Kitty, met haar Cameo, waar ze heel veel mee mooie dingen kan maken, zij heeft voor mij deze pan gemaakt.

Super mooi, is hij en ik ben er heel blij mee.


Maar ik  'moest'  natuurlijk zelf ook iets laten zien.
Eerst de foto gemaakt en nu het bijpassende verhaal.

Op mijn 40ste verjaardag kreeg ik van manlief het Victoriaanse Huis, ( na veel vragen )
en dan ga ik verzamelen, want zodra ik ga verzamelen is het huis al ver klaar in gedachten.
Niet dus, na ruim 18 jaar moet ik zeggen dat het dus helemaal niet zo is. Het stagneerde, hoe, waarom? Het werkte niet, miste iets en dan blijft het lang liggen. Te lang.
Ik had voor de keuken van het huis al veel gemaakt, de zakken bloem,meel,zout. Nog het een en ander aan voedsel. 
Ook het kopen van diverse dingen is al gebeurd.
Eén van de dingen die ik gekocht heb waren vooral de pannen.



Deze pannen vind ik erg mooi en passen in het interieur van de Victoriaanse tijd.
Ik heb er meerdere van maar vooral deze met de vispan vind ik erg mooi.

Nu moet ik alleen nog vissen gaan maken,dat zal een uitdaging gaan worden en aardappels.......kortom..nog werk aan de winkel. Leuk werk

Groetjes Thea

1 opmerking:

  1. Your Victorian House sound like it was/is a lot of fun and I like the pot you made and the copper pots you've purchased. I will be looking forward to seeing the fish you'll be making for the fish poacher. :D

    elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen