vrijdag 3 februari 2017

Miniaturen

De laatste drie weken heb ik besteed aan het maken van een paar miniaturen.

Als eerste de 2 Fransen bollen. Ik heb ze met koperkleurige verf geverfd en toen een heel klein beetje roestplekjes gegeven.
Te veel werd niet mooi.



Er zijn nog net twee vlindertjes te zien.

Daarna heb ik omdat ik het toch wel een geinig effect vind hebben het fonteintje gedaan.
Ook hier precies hetzelfde gedaan.


Ik heb hier nog wat groen gebruikt om het idee te geven ik sta al lang.

Toen kwam het bad.
Ik heb al vaker met deze wijze van scobby doo gewerkt maar het wilde niet en dan krijg je niet de mooie vorm die het hebben moet.
Het bad is dus misvormd geworden, het hoort wel bij dit type miniaturen, maar ik zelf hou er niet zo van.
Het spatten is niet mijn ding, beter gezegd niet het ding van mijn handen, die trillen te veel.
Met het foto maken zojuist zag ik dat ik morgen de onderkant van het plankje nog een likje verf moet geven.
Ik ga nog op zoek naar iets groens, zodat ik de onderkant leuk kan aankleden en iets leuks voor bij de misvormde zijkant.

Het plankje lijkt ook helemaal niet in het midden te staan, leg het echter op tafel met een,liniaal en ja hoor, dan klopt het als een bus
Ook aan de onderkant van het bad zelf kun je zien dat het niet werken met het scobby doo nadelige gevolgen heeft.
Er komen nog emmers en teilen die ook met de zelfde kleur verf behandeld gaan worden. Wordt dus een serie die bij elkaar komt te staan. Valt het misschien niet zo op dat het spatten niet zo geweldig is geworden( hoop ik ) .

Groetjes Thea


2 opmerkingen:

  1. Toch weer iets gedaan. Ik zou me over het bad niet zoveel zorgen maken Thea. Het is een oud bad Toch? Dat kan wel eens uit model geraakt zijn door de tand des tijds.
    Ziet er leuk uit wat je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen