maandag 25 juli 2016

Dickens deel 10

Er stonden voor dit weekend heel wat andere dingen in onze agenda's die voor geen ons door konden gaan.
Een high tea met mijn vriendin kon zondag niet doorgaan, vanwege ziekte aan haar kant.
Het dagje zeeland kon uiteindelijk vanwege werk niet doorgaan.
Zelf kan ik me wel vermaken, dus dat is gelukt op zaterdag.
Zondag hebben we er het straatje dag van gemaakt.

Zelf heb ik niet zo heel veel gedaan, de warmte zorgde ervoor dat de klei al snel genoeg zacht was.
Ik heb dus een aantal popjes kunnen bakken en een lijfje van vilt in elkaar kunnen naaien.





De tot op heden gemaakte popjes.
Alleen het lijfje ligt er niet bij, was al weer opgeruimd.


Manlief heeft iets meer kunnen doen.
De dakkapel is af, de laatste dakpannen zijn gelegd.
Nu moet de schoorsteen er nog op.
Bij het raam onderin zijn we vergeten om het te voorzien van kleine ruitjes, dat moet dus nog.
In die tijd waren er nog niet van die grote ramen.



Daar hield het op de vorige keer. 

Maar er is ook een gordijntje opgehangen, één lampje, de lampjes die bij dit huis horen hebben we er ook bij gezocht, zodra het kan worden die er ook in gehangen. Net als de twee andere gordijntjes.



Tot zover zijn we nu.

De linkerkant is geverfd maar dat zie je niet omdat ze zo vlak bij elkaar staan, de rechterkant wordt niet gedaan, daar komt een ander huis pal tegen aan te staan.

Een smal pand, met alleen boven een raam en onder een dichte deur.

Op naar de volgende keer dat we er aan werken.

Groetjes Thea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten