donderdag 17 maart 2016

Lege plek

Het Grachtenpand was een groot huis, nam veel plaats in beslag.
Positief en negatief.
Vaak was het ook een opslagruimte voor............. van alles.
Zoals hier duidelijk te zien.



Nu was het Vic. huis naar beneden gehaald, waar nu wel ideeën voor zijn.
Alleen moet je dat wel fatsoenlijk neer kunnen zetten.

Eerst moest de hoek leeg, geweldig, met een volle hoek begin je niets, tenslotte.
De eetkamertafel werd vol gezet, de grond om de eetkamertafel. En Lara het zwarte monster vond het geweldig.


Op de eetkamertafel.


Op de tafel van het bistro setje.



De bakken die ook in de hoek stonden.
Op de grond kwamen de breimand en de koffer voor de kantklos spullen 


De plank ligt op zijn kant te wachten tot dinsdagmorgen om verder mee te kunnen gaan.

Maandagavond is manlief begonnen met het zagen van de lange plank.
Dinsdag aan het eind van de middag is de lege plek veranderd in een hoek met lange plank.

Onder de plank moet de boekenkast komen, waar het Grachtenpand op heeft gestaan.
Die lag vol met boeken van kantklossen, dus die moesten wel weer een plekje krijgen.
Verder moest er ruimte komen voor vier kantklos kussens.


De ruimte onder de plank is voor de kantklosboeken, vier kussens en het vic. huis.
De wol voor een sjaal staat ( nog) bovenop de plank.
Ik twijfel nog of ik de borduurwerkpakketten uit de mand zal halen en een andere plek zal geven en dan de wol in de breimand. Zo heet ie niet voor niets nietwaar?



In deze zelfde hoek stonden ook de Sinterklaas/Kerst/Berenbak.

Allemaal projectjes de niet zo veel tijd in beslag namen om te maken.
De berenbak was mijn eerste echt af project.
Deze bakken wilden we er wel weer in hebben.

2 nagenoeg dezelfde foto's, ze zijn anders, niet veel.

Het verrijdbare kastje van manlief en mijn breimand.
De spulletjes voor het Vic. huis liggen nog boven.

En dit is het resultaat op donderdagavond. Alles heeft zijn plekje. Voor mij is het zo goed.
Het huis komt aan de beurt als de popjes waar ik mee bezig ben af zijn.
Bij één hoef ik alleen het haar nog, de andere helemaal.
Die gaat nu voor, daarna weer iets anders.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten