zondag 28 februari 2016

Een jarige

Onze schoonzus heeft gisteren haar 50ste verjaardag gevierd.

Een tijd terug waren ze bij ons en zag ze mijn tovenaars, helemaal weg van ze.
Ik wist toen nog niet dat ze een grote fan is van alles wat te maken heeft met tovenaars, heksen en hun aanverwantenartikelen.  Daar kwam ik pas wat later achter.

Geld in een envelop...... saai, maar ja lege handen............

Dus nog eens nagedacht over haar thema, doe ik er iets mee?

Ik heb een marktkoopvrouw ( euro- mini's ) ontdaan van haar kleding, ging heel makkelijk.
En vervolgens eerst een jurk van zwarte velours met sterren gemaakt, een heel eenvoudige, vervolgens een klein beetje rondom de hals afgewerkt met een simpel bandje.
Vervolgens heb ik de punthoed gemaakt van vilt  met goudkleurige nuance dat ik nog had liggen. Donkerblauw. Ook een klein beetje versierd.
Daarna de jas, ook donkerblauw. Ook hier een klein beetje versierd.

Door het vilt blijft de jas wat meer openstaan, daarom er een klein gesp erop gezet voor het idee.
Bezemsteel of staf?? Dat was nog even denken.
Het werd de staf, past beter bij haar.
Maar ja, het mensje moest wel kunnen staan. En dat is vaak het grootste probleem bij deze popjes.
Uiteraard deed ze dat niet, standaard dan? Nee die bleef niet zitten...
Uiteindelijk heb ik met bison-kit, haar middel ingesmeerd en die van de standaard.
Drogen maar.... na een hele lange droogtijd, heb ik geprobeerd of de houder dan bleef staan, nee dus.
Weer de bison-kit gepakt, tacky werkte niet. De beiden delen aan elkaar geplakt. Lange droogtijd.
Uiteindelijk het popje op haar voeten gezet, die bleven nog niet staan. Dus ook die maar vastgeplakt. Je moet wat nietwaar.

Daarna de staf en het boek en klaar was de dame.
Zorgvuldig ingepakt en mee genomen naar de jarige.

Wat kunnen mensen toch blij zijn met iets wat je  zelf maakt.


Het eindresultaat.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten