zondag 22 november 2015

Wat er al is voor/van Ot en Sien

In de loop der tijd heb ik heel wat verzameld.
Met het opruimen en plaatsjes geven van de schatten van gisteren kwam ik het bakje tegen waar allerlei dingen inzitten die betrekking hebben met Ot en Sien en/of een schoolperiode in die tijd.

Foto's maken schiet er duidelijk nog wel eens bij in, maar met het toestel toch bij de hand heb ik vandaag ook de spulletjes die er al waren, maar op de foto gezet.

De foto's die hieronder staan zijn spullen die ik allemaal al langer in huis heb.



Aan de hand van dit servies de rest via  Helma bijbesteld.


Deze schoolbanken komen van een rommelmarkt in ong. 2012.


Het schoolbord met een bel niet de juiste maar dat geeft niet zo heel veel.


Het servies van gisteren!

Dit was het eerste wat ik van Ot en Sien ooit heb gevonden, volgens de eigenaresse van de kraam, ook het allerlaatste want het ging uit de collectie.




Wat servies betreft ben ik rond, koffie servies, met losse kopjes en schoteltjes en een soepterrine met lepel.
Dan nog de kleine dingen voor aan de wand.

Naast de schoolbanken die hierboven staan afgebeeld heb ik er nog twee.


Het is dus wel duidelijk dat er in ieder geval een klaslokaal zal komen.
Alleen de lessenaar ontbreekt nog.

De stofjes om leerlingen van kleding te voorzien.

Kortom, een hele verzameling ondertussen, nu nog de finisching touche.

Groetjes Thea

3 opmerkingen:

  1. Nu je alles bij elkaar gezocht hebt, denk ik dat je nu wel dat Ot en Sien tafereeltje gaat maken..... Of heb ik t mis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Thea al dat Ot en Sien bij elkaar.
    Ik ben benieuwd naar het schoollokaal.
    Hulp nodig bij een leraar lessenaar met klep?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Thea al dat Ot en Sien bij elkaar.
    Ik ben benieuwd naar het schoollokaal.
    Hulp nodig bij een leraar lessenaar met klep?

    BeantwoordenVerwijderen