woensdag 25 november 2015

Laatste bruidsjurken

Vandaag  de laatste hand gelegd aan de laatste jurken.

Ik had besloten dat ik de twee laatste jurken op een hangertje zou hangen, maar dat vond ik bij nader inzien voor de laatste jurk toch niet mooi.
Maar toen had ik deze al gemaakt.

Ik vind het zonder paspop/pop toch een hele leuke jurkje geworden.
Het is nog een flinke puzzel geweest, om het kant zo op het jurkje te krijgen dat het synchroon liep.

Maar het is gelukt.

Met het fotograferen heeft de fotograaf de achterkant niet helemaal netjes op het hangertje laten hangen.

Het laatste jurkje heeft nog even wat strijk 'problemen' opgeleverd.

Het is nl voor een deel van fluweel gemaakt.
De onderrok is van zijde, met een klein kantje afgezet.
Vervolgens heb ik daar een stukje kant over heen gemaakt.
Daarna heb ik er een fluwelen overrok over heen gemaakt, de fluwerok heb ik eerst heel licht tussen twee theedoeken gestreken, natgemaakte theedoek, stof erop en wachten tot het haast droog was.
Een stukje verder met het strijkijzer zodat er geen vouwen zouden ontstaan.

Het bovenlijfje paste niet goed op de rok, die natuurlijk een veel bredere taille had gekregen. Heel jammer want het was een leuk model, maar het werkt gewoon lelijk toen ik er een nieuwe/grotere van maakte.
Ik heb dat opgelost door het lijfje in de rok te verwerken, en de rand weg te werken met hetzelfde fluweelband, als op de rok zit.
Op de uiteinden van het achterlijf heb ik twee grote gele rozen verwerkt, ook op het fluwelenbandje heb ik twee grote gelen rozen verwerkt. Er moet nog een foto komen van de achterkant, dat komt als ik alle jurken op een rij heb gezet. Dan zijn ze allemaal te bewonderen.


Nu nog de inrichting afmaken.

Groetjes Thea




2 opmerkingen: