vrijdag 20 november 2015

Bruidsjurk

Ik heb weer een bruidsjurk af.
Het heeft een tijd geduurd voor ik verder ben gegaan, maar ik heb weer de mogelijkheid om de jurken af te maken.
De volgende jurken, ik weet niet hoeveel, 1of 2 nog,  maar die komen aan een hangertje te hangen. Geen paspoppen, of poppen.
Ook geen witte jurken het worden nu andere kleuren. Ook leuk om te doen.

Ik heb nog diverse kleuren aan stof, waarbij ik dan weer bandjes/kantjes/lintjes heb. Dus een leuke/mooie jurk moet lukken.
Maar dit was de laatste witte jurk dit ik gemaakt heb.

De voorkant

Te midden van alle materialen, die toevallig gefotografeerd moesten worden.
OF ook erg belangrijk weer naar boven, naar mijn hobbykamer moesten.


De achterkant.

Deze jurk had vreemde plooien, volgens de beschrijving, toen ik eenmaal bezig was, merkte ik steeds meer dat die plooien in de zijkant zouden komen, een echte plooi in de zijnaad. Niet echt mooi, ik heb ze dus toen maar iets verder naar achteren verwerkt en er met rozen plooien van gemaakt.
Deze jurk is heel anders als de andere. Ik heb hier dun band met een klein zilveraccent in verwerkt, de zoom heeft een groter band met zilver aan de onderkant.
De rozen heb ik heel bewust niet zilverkleurig  gemaakt, maar met gele rozen aan de achterkant, op de plooien en aan de voorkant met witte roosjes.
De roosjes aan de voorkant heb ik gedaan om dat ik de overloop van wel en geen rozen te groot vond.
Dus twee kleinere witte vormden hier weer een speels accent.

Ik had de stof al gestreken voor ik begon, maar omdat ik het zolang heb laten liggen, niet raden, zie je dus weer de vouw aan de voorkant, die ik dus vergeten ben weg te strijken. Ik had het immers al gedaan??

Tja de rommel is nog niet opgeruimd.

Ik nu wel met een gerust hart zeggen dat de tafel voor driekwart leeg is, maar een foto ga ik daar niet van maken, geloof me maar op mijn mooie bruine ogen.
Op naar de volgende jurk.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten