woensdag 22 juli 2015

Veranda

Vandaag heb ik de spulletjes die ik in het zicht had staan en bestemd zijn voor de veranda eens neergezet voor een idee.
Nou dat is toch wel een behoorlijk volle veranda aan het worden.

Maar eerst terug naar het dak. Met Krin tijdens ons knutseluurtje heb ik het over het dak gehad.
Waar onze knutseluurtjes al niet goed voor zijn.
Ik ben er uit wat ik ga doen.
Op het dak zaten daksingles, die wel een mooie ronding hebben, maar erg ongelijkmatig zijn. Het werd een lelijk dak. Niet echt de bedoeling.
Nu gaat er nog een rand van het dak af. Makkelijker inkijken, past ook het dak op de plek waar ik het hebben wil.


De rand die eraf gaat zit ongeveer in het midden van de  penstreek en de onderkant. Wel in deze vorm.
Als dakbedekking doe ik er mos op. Dat heb ik voldoende dus dat 'probleem' is opgelost.

Nu ik al veel van de miniaturen op gezocht heb, krijg ik een beeld van wat er al aanwezig is voor de veranda.
Ik heb een aantal foto's gemaakt.

De linkerzijkant.

Het tuinscherm heb ik ooit gemaakt toen ik nog lid was van de minimaniakken, een ws van Bibian's.
Daar heb ik toen ook wat lood figuurtjes bij gemaakt, futuristische, dus alles mag.


Het tuinzitje, met de grote vogelkooi ( die ik liever laat hangen) een champagne fles, een mok met de T erop en 2 eierdopjes met een ei en een vaasje bloemen.


De rechterkant bij de ingang van het schuurtje.

De ligstoel, een swap van Paula. De buxus en zonnebloemen zijn zelfgemaakt net als de akelei.
Op de stoel bij de tafel staat een loden beeldje van VaRia.
Op de voorgrond een gieter, gekregen tijdens de laatste OLMC DAG.


De rechterkant voor het schuurtje.

Het bankje , de etagère en de vogelkooi zijn zelfgemaakt.
De plantjes op en naast de etagère en het bankje zijn zelfgemaakt.
Het vaasje met bloemen, de krans en de dakpannen ook.
Het mandje op de bank is door Krin gegeven tijdens een OLMC DAG.

Het totale overzicht.

Ik heb nog meerdere plantjes liggen en wat andere dingen of ik alles ook ga gebruiken weet ik niet.
Als het dak er bij is, hang ik daar de grote vogelkooi aan, de windgong die ik nog heb liggen net als de hangingbasket 
Voor in het schuurtje heb ik op dit moment niet zo heel veel, nog wel een fietsje en step.

Op de voorgrond zijn ook nog de beeldjes te zien die we tijdens een ws van de OLMC gemaakt hebben onder leiding van Jody. Ook die krijgen een plaatsje, misschien dat ik de ondergronden daarvan iets verklein, zodat ze er beter op passen.

Op de tafel komt als de vogelkooi daar weg is, lekkers, weet nog niet precies wat,  misschien nog wat kaarsen. De dakpannen komen aan de muren, net als een krans die ik nog heb liggen.
Ik heb nog een voederplank, meesbollen, nestje. Kortom de vogels komen niets te kort. Honden en katten hebben het slechter.

De bloemen en planten die ik nog heb liggen zijn 7 ws. Ik heb ze bekeken en eerst gedacht ik zet ze er niet bij, maar ik doe het wel. 
Er zitten echt leuke tussen, oftewel nog aan het maken van bloemen en planten. 
Een volle hoek zal dat worden.
Ik wil nog wel iets van verlichting,  maar het kan ook zomaar zijn dat ik dat toch niet doe.


Eén van de redenen waarom ik mee ging doen met dit jaar project was dat ik zoveel mogelijk van mijn miniaturen kon gebruiken die ik al had liggen. En dat is toch goed gelukt denk ik zo.

Er staat nog niets vast op deze foto, ik kan nog alle kanten heen, dacht ik.
Maar met het verzetten van de miniaturen kwam ik toch al snel tot de ontdekking dat de mogelijkheden beperkt zijn.

Wordt vervolgd.

Groetjes Thea


1 opmerking: