zondag 26 april 2015

OLMC Quiltje deel 14

Er zit echt schot in de zaak.
Heel langzaam vordert het quiltje.

Behalve als je door 'haastige spoed is zelden goed' besluit dat je dit weekend de quilt met de naaimachine wil door pitten......dan maak je fouten.

En helaas zag je die fouten heel erg.
Dus dat wordt dan uithalen.

Hier was ik gebleven:


Na aardig wat uurtjes knippen van H-tjes, om naaien en aan elkaar zetten is dit het resultaat nu.


De middelste bloem aan de zijkant, links zat niet goed, dus die moest eruit gehaald.
Het was een kwestie van 2 H-tjes.......maar ja
Geen probleem......dat heb ik gedaan, daarna heb ik een paar H-tjes gemaakt die niet de benaming H-tjes mochten hebben, vond ze al vreemd van vorm, maar daar kwam ik pas goed achter toen ze al in het werk zaten........en dat vond ik zonde.
Al die tijd besteed aan het maken van het quiltje en dan op het laatst deze fouten.
Dus uitgehaald.

Daarna ben ik verder gegaan met de lange kanten.......die zijn af. Op de afwerkrand na.
De rechterkant is ook af......de laatste stuiptrekkingen van het quiltje.
Ik weet al welke kleuren ik ga gebruiken als afwerking.

Op mijn naaimachine heb ik een paar mooie borduursteken......daar wil ik er een van proberen te gebruiken voor het door pitten. Anders doe ik dat met de hand.....maar of ik dat zo mooi krijg??

Wanneer het af is??
Dat horen jullie in het volgende blog.

Groetjes Thea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten