zondag 26 april 2015

Etageré

Op de veranda wilde ik nog een etageré........het liefst wilde ik die zelf maken.
Maar maak er maar eens een!

Eerst heb ik zitten bedenken of ik die zou kunnen maken van balsahout en hoe dat zou uitpakken.
Niet dus.........dat zou hem niet worden.
Doordat ik veel Krin online de oude ws afmaak, heb ik eens met haar er over gesproken.
Ik kreeg twee opties aangeboden.............en na wat denken heb ik er één aanvaard.

Zoveel mogelijk zelf doen, met advies van de andere kant van Nederland.
Dat leek mij de beste en leukste oplossing.
Als het echt niet meer zou gaan...........zouden we kijken wat we verder konden gaan doen.

Nu maakt Krin meer van dit soort dingen........al dan niet in ronde vorm, dus ik krijg les.
Mijn eerste opdracht was ga op zoek naar de maten die je hebben wilt.
Vervolgens moest ik die doorgeven.
Een eerste stukje ijzerdraad moest ik gaan buigen.

Een tekening had ik die gemaakt?? Ehh
Hoe doe je dat? Nadat me dat was uitgelegd heb ik geprobeerd dat te doen, maar als je dit nooit doet is dat heel moeilijk.

Maar niet te flauw.......doorzetten.
Na heel wat zuchten gaf ik door dat ik geen tekening kon maken zoals Krin bedoelde.
Krin heeft me toen uitgelegd hoe je dat doet.
Daarna moest ik de benodigde halve rondes gaan buigen.
Dus opzoek naar de juiste maten..........kortom een behoorlijke les en dat voor iets meer dan 2 uur.
Ondertussen hadden we afgesproken dat we later in de week verder konden gaan, zodat ik de rondes die ik wil hebben kon buigen...............helaas zei mijn hand........ik doe niet meer mee, lekker puh!!
Daar zat. Nu wist Krin al van het hand verhaal dus die had daar al op gerekend, mijn opdrachten worden iets makkelijker nu.


Dit is dus hetgeen ik in de afgelopen week heb gedaan.

De door mij gebogen rondjes komen allemaal van blikken/bussen die hier in huis aanwezig zijn.
Nu is mijn man een pietje precies..............ik toch minder en van hem kreeg ik te horen:
Dat ziet er niet verkeerd uit......en ook Krin aan de andere kant van Nederland is niet ontevreden.
En als de leerkrachten tevreden zijn is het goed toch??

Dus op naar het volgende stukje van de etageré.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten