woensdag 11 maart 2015

Borduurwerkje dame met hond


Het is 10 maart.
Tijd om weer eens iets te laten zien van het borduurwerkje.

Ik heb er langere tijd niets aan gedaan, geen zin, slechter licht.
Geen tijd......ja dat is ook een hele goeie.
Van de week met de zon door de ramen, lekker veel licht was ik weer begonnen.

Het ging heel lekker............tot de telefoon ging.
Die neem ik dus nooit meer op als ik met zoiets bezig ben.
Want na het gesprek was ik letterlijk en figuurlijk de draad kwijt en ging dus giga de fout in.

Met als gevolg: dat je jezelf wel voor je kop kunt slaan, dat je bent gestopt en het uithalen wat je moet doen een ramp is. Zoals iedereen die borduurt weet.

Na het uithalen wilde ik toch  nog een stukje goed borduren.
Het turqoise is goed gelukt......het lichtblauw iets minder, misschien wel omdat het opgevuld moest worden.


Hier was ik gebleven.



En dit is het nu.

Door het vele uithalen, is het lichte blauw niet mooi en toch met fouten geborduurd.
En dat laatste is dus nu overduidelijk. Heel jammer.

Dit uithalen is geen optie, ik heb een stukje geprobeerd, maar dat wordt nog lelijker.
Nu maar hopen dat de andere warme kleuren die er nog bij komen, het verdoezelen.

Groetjes Thea

3 opmerkingen:

  1. Leuk om je borduurwerk weer te zien! Het gaat goed.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The embroideries require a lot of patience, but once finished are a real joy!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, uithalen werkt niet he? Als het maar een paar steekjes zijn, kun je het nog verdoezelen, maar met borduren werkt dat eigenlijk ook niet. Hopelijk zie je er straks niets meer van.

    BeantwoordenVerwijderen