zondag 15 februari 2015

Veranda

Ik ben weer een eindje opgeschoten met de tegels maken voor de veranda.

Een heidenskarwei........

Hier was ik gebleven.

Nog een heleboel tegels te gaan.

Er waren er een aantal die ik heel trouw niet de juiste maat heb gegeven, zonde............maar ik  kon ze wel gebruiken.
In het schuurtje, kijk maar.

Vanaf het dak gezien.

Het is natuurlijk normaal niet slim om stug de verkeerde maat te gebruiken, maar in dit geval kwam het goed uit.

Ik heb het schuurtje er even met schilderstape opgezet, voor de maten, en om de plaats te markeren waar ik aan de buitenkant met de tegels moest beginnen te leggen.


Hier ben ik nu.

Er moet nog wel het nodige gemaakt worden aan tegels, maar het idee is duidelijk.
Ook moeten de tegels nog even goed nagelopen worden, zodat de maten allemaal kloppen.
Er zijn er diverse die bijgewerkt zijn, niet allemaal, sommige hebben de foto's niet gehaald.
Maten te klein en daar kan je niets mee.

Een wat groter overzicht.

Zoals jullie kunnen zien is de achterkant niet zo heel mooi gebeitst, maar dat geeft niets.
Ik ga daar nog een nep deur tegenaan maken, een openslaande.
Daar heb je ruimte voor nodig, er komen nog allerlei andere dingen bij en tegen, dus dat 'probleem' lost zich vanzelf op.


Het schuurtje vanaf de zijkant.


Heel leuk: ik weet dat ik het dak heb gemaakt, aan beiden kanten heb gebeitst maar..............
ik kan het niet meer vinden.
Ik heb nog even te gaan voor het dak er echt op komt, maar stom is het wel.

De tegels ga ik voordat ik ze ga bewerken per rij op een strook behangerstape plakken.
Zo wil ik voorkomen dat de zorgvuldig gelegde tegels, weer door elkaar raken, zonde van energie.
Als ze dan geverfd zijn haal ik de tegels weer los, misschien ook wel niet, laat ik ze op het schilderstape zitten en plak ik ze allemaal in de goede rij vast.

Ik ga nu als eerste de reeds bestaande tegels helemaal controleren en per rij op schilderstape plakken.
En uiteraard nieuwe maken.

Groetjes
Thea

1 opmerking: