zondag 1 februari 2015

Veranda

Bij andere projectjes wil ik wel eens nummeren........deel 1, deel 2 enzovoort.
Dit keer heb ik er niet aan gedacht..........en ik doe het maar niet.
Na de vorige blog heb ik nog een poosje zitten werken aan de tegels.......
met dit als gevolg:



Ik heb nog lang niet genoeg tegels, zoals te zien......

Maar ik zal eerst nieuwe stukjes moeten snijden. De tegels lopen helemaal door, oftewel......ook de rondingen doen mee. Lekker bedacht van me hé?
Hoezo moeilijk doen als het makkelijk kan.......
En aangezien zoiets niet echt een optie is om te doen, met een hond die denkt dat ik een mannetje ben.
Het beestje is loops........geweldig, ik mag nu met een doek door de kamer, in plaats van latjes snijden.
Als manlief straks uit zijn werk is, kan ik wel weer mijn gang gaan.

Aan de rechterkant zie je een stukje gebeitst hout met een opening......lekker ingewikkeld hé?
Nou het is helemaal niet moeilijk, het is de voorkant van het schuurtje. Dat heb ik even neergelegd, dan is duidelijk dat ik een stukje niet hoef te doen.....
Tot de voorkant van het schuurtje komen deze tegels en de binnenkant??? Dat weet ik nog niet.
Ik denk een groot vlonder.Veel zie je daar niet van en om daar nu super veel werk van te maken als je niets ziet.......lui mens ben ik!

Zo heb ik nog zo'n levensgroot onoverkomelijk dilemma...........welke kleur zal ik de tegels maken.
Het koloniaal teak, zoals het schuurtje en de achterkant of misschien crème of gebroken wit?
Maar als eerste moeten er nog wat randjes worden weggesneden, anders passen de tegels niet.
Vervolgens moeten er nog nieuwe gemaakt gaan worden.
Dan de hamvraag, plak ik ze gelijk vast of eerst beitsen en dan plakken?? Kortom levensgrote vragen......
Die gelukkig alleen voor mini zijn.....

Wordt vervolgd.


2 opmerkingen:

  1. Misschien iets vergrijzen je tegels, vergrijsd eiken of zo.....dan ziet het er doorleefd/ verweerd uit en een beetje met zeer verdund groene patina erover heen voor een groenig tintje , deppen bijv.. Jij gaat lekker zeg...nou ik nog.

    Groetjes helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij het opruimen van de vensterbank op mijn hobbykamer vond ik een potje roestwater. Hierbij dacht ik meteen aan de veranda tegels van jou. Misschien dat je ze hiermee kan verouderen.
    groetjes, van Krin

    BeantwoordenVerwijderen