zondag 15 februari 2015

Quiltje OLMC deel 11



Ik heb weer wat stoeien met het quiltje.
We hebben op dit moment een haat/liefde verhouding.
Ik wil wel verder maar zoals ik het dan bedacht heb, komt het weer niet uit.



Hier was ik gebleven.

Eerst weer wat H-tjes gemaakt zodat het vulwerk kon beginnen.
Dat is eigenlijk het makkelijkste werkje.
En dan............
Terwijl ik op Lucky, de hond van dochterlief paste, heb ik een poosje ruzie gehad met het quiltje.
Zoals ik het me had voorgesteld wilde niet.
Thuis nog eens geprobeerd, het leek beter te gaan.
Het resultaat was toch weer niet naar mijn zin.

Een paar dagen later weer geprobeerd.
Ik heb toen met hangen en wurgen dit stukje voor elkaar gekregen.



En terwijl ik het werkje had neergelegd om een foto te maken, bedacht ik ineens dat het misschien wel handig is om de middelste bloem, ja, de middelste aan vier kanten een H-tje te geven.
Daardoor zou ik er gelijk vier bloemen mee verbinden, ik heb er nu twee keer, twee bloemen aan elkaar.

Mijn gedachte was: drie keer drie bloemen aan elkaar en die vervolgens weer aan elkaar maken.
In het midden van alle op te vullen stukjes wil ik dan nog één H-tje van een andere kleur zetten.
De lichtroze of de lichte met het kleine motiefje. Anders wordt het erg donker.
En er moet nog een afwerkrand omheen.

Op de momenten dat het werkje en ik geen haat/liefde verhouding maar een liefdeverhouding hebben, gaat het van een leiendakje.
Hopelijk lukt me dat van de week ook nog een paar keer.
De aanhouder wint toch?

Groetjes Thea

2 opmerkingen: