maandag 26 januari 2015

Canada


Na bijna 5 jaar zijn de souvenirs van Canada verwerkt.
Waarom het zolang duurde, ik had geen passend idee.
Ik wilde de Chief die ik had gekocht, niet zomaar ergens in een hoekje proppen.

Maar ik had vorige week ineens een idee:
Ik heb ondertussen diverse hoekjes, daar kon ik wel eens mee aan de gang.
Nu staat er niets los bij mij, dus passen was best lastig.
Maar er kwam een hoekje.


Omdat ik foto's heb gebruikt, was het nodig om de achtergrond aan te passen.


Vanuit Canada heb ik naast uitgesproken souvenirs van Canada ook een aantal die je overal kunt kopen.

Deze achtergrond is van het internet.
Nodig om de Chinese spulletjes bij neer te zetten.


Dit is een van onze eigen foto's.


Met daarboven het Certificaat van echtheid van de Chief.

Voor de Chinese kant heb ik niet zo heel veel.
Maar leuk is het wel om dit te combineren.



Dit is gekocht voor de Chinese kant
.

Het kamerscherm, voor de Chinese kant.


Het kamerscherm voor de Canadese kant. 

Dat is het leuke van dit scherm, twee verschillende afbeeldingen en in dit geval reuze handig.




Een klein tapijtje kreeg ik van de winkelier in Victoria......als poging om mij over te halen om die mooie maar peperdure winkel te kopen. Jammer genoeg voor hem heb ik het niet gedaan. Het tapijtje mocht ik wel hebben, omdat ik van zover kwam. Ook heb ik mooie stenen meegenomen. Die ik verwerkt heb in beiden kanten.

Op de vloer heb ik aan de kant van de Chinese souvenirs een bruin stukje tapijt gelegd, aan de Canadese kant heb ik een stukje gras geplakt.
Drie keer raden waar het tapijt vandaan kwam. Inderdaad uit de treinafdeling van manlief.


Voor bij de Chinese kant had ik nog een mooie kast met porcelien.



Deze foto van de kast alleen is duidelijker.

Voor de souvenirs van de Canadese kant heb ik een bezoek gebracht aan Prince George.


We zijn er speciaal  voor om gereden .
Het winkeltje van Danielle Perry.


Dit zijn de aankopen bij Danielle.

Het allereerste wat me opviel:
Was de Chief:
Toen bleek dat het een gelimiteerde oplage is, 'moest' ik er een hebben. Het leuke aan de Chief vind ik dat het een vrouw is.
Verder waren er diverse dingen die we al in het echt hadden gezien en daardoor een andere betekenis hadden gekregen.
Ik heb de 'bolt eagle', de zwarte beren, de totempalen, de gevlochten mandjes en de hand gedraaide potjes gekocht. 
Helemaal gelukkig zijn we 's avonds laat weer op de camping aan gekomen.
De kostbaarheden in de camper dichtbij ons.



En na thuiskomst heeft het 4 en half jaar liggen wachten op de juiste plaats.............
De laatste foto is niet helemaal duidelijk........ik denk door het lichtinval....maar het heeft ook wel wat.

Ik ben blij dat ik het projectje af heb en ik ben tevreden over het resultaat.
Ik kan nu kiezen naar welke kant ik wil kijken, de Chinese of Canadese, bij de een is de kast het mooist, bij de ander de Chief.
Gelukkig kan ik dit hoekje zo plaatsen dat de keus niet moeilijk is.


Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten