woensdag 5 november 2014

OLMC Kerstboom van Helma

November 2012.

Helma beloofde ons een workshop van een Kerstboom.
En die is er gekomen, een hele leuke boom.
Na toestemming van de maakster mocht Helma de Kerstboom aan onze groep als workshop geven.
Maar ja..........tijdens een chatavond werken, het lukt veel van ons niet.
Ook deze workshop verdween in de stapel nog te maken........... ooit.

Nu ik met Krin één keer in de week aan de knutsel ben, komt er toch een beetje schot in de workshops.
Vandaag was de beurt aan de Kerstboom.
Krin en ik hebben vanaf het begin afgesproken............privé gaat voor.
Deze keer zou ook Sonja L mee doen.
Dus om kwart over 10 vanochtend.........klaar voor de kerstboom strijd.
Helaas Krin moest onverwacht afzeggen en bij Sonja ging er het een en ander mis met boodschappen doen.

Ik heb getwijfeld, stoppen en dan maar de volgende keer of toch maar aan de gang.
De spullen lagen al klaar.
Ik ben alvast begonnen.
En nu ligt de kale kerstboom klaar.


Grappig licht.
Mijn lamp boven mijn bureau is aan, en daar zie je dus een weerschijn van op mijn snijmat.
De zijtakken mooi recht op de stam krijgen is een hele kunst, helemaal gelukt is het me niet.

De kerstboom ligt nu te drogen, en als ik morgen tijd heb, zal ik de stam met takken vast verven.
De droogtijd laat ik ook langer duren, al is het niet echt nodig, maar omdat het zo klein is heb ik nu Bisonkit gebruikt in plaats van Tacky.

Wordt vervolgd over twee weken. Als ik de dagen even door tel, dan heb ik met kerst de boom af die 2 jaar geleden is gegeven als workshop. Niet echt slecht.

Groetjes Thea

1 opmerking: