woensdag 8 oktober 2014

Bakkerij 't Aole Ambacht deel 8

Nu het brood is 'afgebakken' is het wel leuk om het resultaat te laten zien.
Ik heb nogal zitten experimenteren met de tijd en temperatuur.

Het knipbrood.

Bolletjes.

Stokbrood.

Sommige broden heb ik op de zijkant gelegd en dan krijg je dus het effect van de stokbroden zoals hierboven.
Ik ga van deze broden de allermooiste eruit halen en die krijgen een plaatjes in de bakkerij.
Ik heb nu nog broodmeel liggen bruin brood, voor wit brood met maanzaad. Kortom, ik kan nog wel even vooruit..

De enige die me niet lukte vorige week was het vlechtbrood. Het ziet er heel leuk uit op de foto, maar ja als het niet lukt! Volgende week probeer ik het nog een keer, dan als eerste wie weet lukt het dan wel.

Nu blijft de afwerking over, aflakken met de lak die Sylvia beschrijft heb ik niet, nog verven? Ik vind het best wel lastig.
Ik denk dat ik wel een lak ga gebruiken maar dan een blanke, dan blijft het effect van het brood bestaan.
Gelukkig heb ik brood genoeg om uit te proberen.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten