vrijdag 3 oktober 2014

Bakkerij 't Aole Ambacht deel 7

Afgelopen dinsdag was het weer bouwdag.
De kast die ik zou verven is niet geverfd. Die staat nog net zo als toen ik er 2 weken geleden mee stopten.


Zo dus!

Zoals in een echte bakkerij moet in deze ook brood komen.
Zonder bakblikken is dat dus niet echt makkelijk.

Daarnaast is het ook nog eens echt deeg, dus moet ik rekening houden met uitdrogen en dergelijke.
Met Fimo heb ik genoeg gewerkt, ook wel eens met het Brooddeeg wat een rage is geweest.
Maar met echt meel.........maanzaad en dergelijk nog nooit.


Dit is een deeltje van het werk van dinsdag morgen....ik heb nog wat stokbrood gemaakt.
Zoals je kunt zien is er geen brood gelijk...............fijn is mini toch hé?
Ik heb dus echt zitten proberen om alle broden en broodjes gelijk te krijgen maar dat is me niet gelukt. En eigenlijk........is het brood van de ene bakker ook niet gelijk aan dat van de andere..........geef ik dat toch de schuld :-)
Nu moeten ze nog bewerkt met pastelkrijt of plakkaatverf.
Ik heb wel plakkaatverf maar of het de juiste kleur is............vanmiddag ga ik daar eens naar zoeken en daarmee bewerken en dan het brood bakken..
Als het brood gebakken is komt er weer een vervolg van de bakkerij.

Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Zoals je al zei Thea bij de bakker zijn ook niet alle broodjes even groot dus prima werk gedaan. Leuk zo`n bakkerij maken.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spero di vedere presto questo pane finito e pronto per la scena!

    BeantwoordenVerwijderen