woensdag 2 juli 2014

Dickens

Vandaag hebben we de tijd genomen om weer eens aan de gang te gaan met ons straatje.
Tot mijn schrik zag ik net dat mijn laatste berichtje 19-08-2013 is geweest.
Schandalig.
In die tussentijd is er dus ook helemaal niets aan gedaan.

Zelf heb ik vandaag een popje half aangekleed.
Half? Ja half,want ze komt uit een raam te hangen, ze speelt een dame van lichte zeden.
Gezien de kleding en haar gezicht vind ik het gelukt, er komt nog een sigaret in haar mond en misschien nog iets van een fles, of zo in haar hand.

Dit was het popje waar ik mee begonnen en geëindigd was de vorig jaar.
Hij heeft nog steeds geen haar, heb ik nog niet opgezocht.

Het huis is niet verder gevorderd, wel de stroken van de dozen eieren.

Vorig jaar.

Vandaag dus weer begonnen:
Tja en dan heb je dus weer de nodige spullen nodig!


Dit popje heb ik vandaag aangekleed.

Volgens manlief is ze niet bloot genoeg en zijn haar lippen te rood.
Persoonlijk vind ik dat ze bloot genoeg is en die lippen......je speelt lichte zeden of je speelt het niet.
En als je dan ook nog een 'peuk' in je mond krijgt..........dan komt dat vast wel goed.

Haar vreemde houding komt omdat ze geen onderlijf kan hebben, dan valt ze kompleet uit het raam, ook geen gezicht. Ze komt uit het raam te hangen, en ja dan is er geen ruimte voor benen.
Gelukkig zie je dat niet.

Dit zijn de stroken nu.

Dit is de breedte van de stenen die nodig zijn voor het huisje

Dat kost dus een middagje uit tekenen en knippen.
Daarna moesten de knipranden nog een kleurtje anders zie je alleen maar randjes van de eierdozen.
Niet erg netjes.

Wanneer manlief verder gaat weet ik niet, maar omdat er toch een aardige hoeveelheid popjes bij komen, vind ik leuker staan, heb ik bedacht dat ik wil proberen 1 popje in de week te maken. Zou moeten lukken toch?
Dan heb ik tegen het eind van het jaar toch aardig wat popjes, misschien te veel maar dat zie ik dan wel.

Per popje is het fimo kneden, mallen vullen en netjes afwerken, bakken en daarna aankleden, verven en niet te vergeten toch ook allemaal nog van haar voorzien, en eventuele accesoires erbij maken.
Per mal zijn er vaak drie popjes te maken dus dat schiet wel op. 

Wordt ook weer vervolgd.
Groetjes Thea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten