donderdag 26 juni 2014

Victoriaans popje deel 8

Gisteren was het de knutselmiddag van Helma en mij.
Omdat ik vroeger weg moest was ik alvast begonnen, zodat ik toch nog wat tijd om te werken aan het schortje.
Want het schortje moest veranderd worden, dat was voor mij duidelijk.

Het stofje wat ik had opgezocht is rafeliger als het ander. Dus eerst de randen afgewerkt met Tacky.
Ik heb deze keer alleen de zijkanten gezoomd de onderkant niet.
Vervolgens het kant erop genaaid.

Omdat ik de beiden hoeken gelijk wil hebben, heb ik één van de hoeken 8 keer uitgehaald, voor het naar mijn zin was.


Dit was het schortje de vorige keer.


Dit is het schortje tot nu toe.

Misschien dat ik straks nog even de tijd heb om de bovenkant af te werken.
Omdat deze stof zo soepel is, verwacht ik geen problemen met het in model brengen van het schortje.

Het laatste wat ik nog doe aan het popje is het in model brengen van de kleding...........
en dan hoort er nog een breiwerkje bij, ik ben zeker van plan het te gaan proberen.
Of het lukt? Dat is een andere vraag.

1 opmerking:

  1. Ik denk zeker dat dit kleurtje en soort stof beter uitkomt, Thea.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen