donderdag 12 juni 2014

Victoriaans popje deel 7

Vanochtend in het zonnetje gezeten met het popje en de benodigde attributen bij de hand.
En iets verderop in de schaduw, zolang die daar was, de laptop.


Hier was ik vorige week geëindigd.

Ik ga als het popje af is het haar nog iets fatsoeneren aan de achterkant.
Vandaag ben ik bezig geweest met het schortje.
Eerst heb ik de witte stof, bijgevoegd bij de workshop, voor het jurkje gehouden, maar dat vond ik zo wit.
Te wit.
Op zoek naar een passender kleurtje. Dat had ik al snel gevonden.

Eerst de knipranden lijmen met ons onvolprezen Tacky en toen dat droog was, met een heel klein steekje zoompjes gemaakt.


Hier het stofje omgezoomd, nu het bandje nog.

Het vastnaaien van het bandje was niet echt lastig, alleen de hoekjes, die moeten dan weer precies tegenover elkaar ( tenminste dat wil ik op die manier), maar toen ook dat gelukt was, had ik er toch een voldaan gevoel over.


Hier zijn de zijkanten en onderkant voorzien van het bandje.

Bovenin  heb ik een rijgdraadje zitten en het stukje band ligt er los op.
En nu slaat de twijfel toch toe! Is het schortje toch niet te lang. Is de stof niet te dik.

Het schortje had ik al ingekort omdat ik ook het jurkje iets korter had gemaakt, dat had ik gedaan vanwege het niet goed kunnen zien van het kantje van het ondergoed, dat vond ik echt zonde van het werk.
Maar met het schortje op het jurkje  leggen kreeg ik nog meer het gevoel het klopt niet.


En waarom zit je samen te knutselen al is het met een afstand?
Inderdaad om ruggespraak te houden.
En nadat ik voor mezelf had besloten het wordt een ander stofje, kreeg ik van Helma de opmerking, een dunner stofje, heb je een oude zakdoek?
Nee dus die heb ik niet, maar een dunner stofje heb ik wel.
Het zal niet dezelfde kleur worden, maar oké dat is geen probleem.
Het schortje wordt dan nog iets korter en het kapje komt er niet.
Ik vond dat het haar wel leuk bedacht was, met de diadeem en die valt dan helemaal weg.
Een van de schoentjes is beschadigd.Die zou hersteld moeten worden.
Maar omdat het popje een plekje gaat krijgen in het boerenerf van Sylvia, wordt het niet hersteld, op een boerenerf blijft niet alles netjes toch?

Volgende week een nieuw schortje, eerst het bandje van dit schortje af halen en dan nog een keer het in model brengen van de kleding en nog een keer het haar verder in model brengen..
Leuke werkjes nog.
Zeker als die buiten in het zonnetje gedaan kunnen worden en je 's avonds ontdekt dat je armen een kleurtje hebben gekregen!

Groetjes Thea

1 opmerking:

  1. Succes morgen weer , Thea...volgens mij gaat het nu vast goed komen!

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen