zondag 29 juni 2014

Victoriaans popje deel 10

Vandaag de laatste hand gelegd aan het Victoriaanse popje.
Een half jaar ben ik bezig geweest, het lijkt lang voor een popje, maar er vielen weken uit.
De ene keer kon ik veel doen, de andere keer haalde ik het niet eens om iets heel eenvoudigs in elkaar gezet te krijgen.
Maar vandaag is het me gelukt om toch verder te gaan en het popje af te krijgen.


De vorige keer was ik hier gekomen.

Nu ben ik bezig geweest met het schortje en dat was echt niet makkelijk!
Als er iets gerimpeld moet worden is er altijd wel een oplossing om het gerimpelde netjes te houden.
Deze keer was het een lastige oplossing, zoveel mogelijk blijven verdelen en verdelen en nog een keer verdelen.
Uiteindelijk is het gelukt, ik ben niet helemaal tevreden, maar dat komt omdat ik nadat ik alles met spelden had vastgezet, er met kleine steekjes bij langs ben gegaan om het schortje vast te zetten en bij even niet opletten...........inderdaad, dan gaat het mis.
Het valt mee, het had erger gekund.

De achterkant.


Zag na de foto dat er toch nog wel een stukje van de strik af kon, dus dat eerst nog maar gedaan.

En dit is het eindresultaat aan de voorkant geworden.

Poesje wacht op de bol wol, om mee te spelen, maar ja.............
Dan moet er wel een breiwerkje zijn toch?

Groetjes Thea

3 opmerkingen:

  1. Geweldig Thea, dit doe ik je niet na.
    groetjes, Krin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Thea met het eindresultaat.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo, wat is dat een leuk popje met die haren zo, en ook mooie kleuren van de kleding.
    Knap gedaan hoor, ik doe het jeniet na.

    BeantwoordenVerwijderen