woensdag 25 juni 2014

De verbouwing van het Victoriaanse huis

Na lang denken en wachten is het eindelijk zover. De verdieping zit er voor 90% onder.
90%? Ja, want er moet nog een bodem in en de ruimte moet nog in vertrekken worden verdeeld.

Na de aanschaf zijn deze kleuren gekozen voor behang.

Het behang van de kamer aan de rechterkant onder is echter ergens kapot gegaan en helaas daar moest dus nieuw voor komen.
Ik heb toen een behangboek gehaald bij een verf/behang winkel. Daar behang uitgezocht, maar ook dat stond me niet aan. Daar komt straks nog een foto van.

Eerst de buitenkant maar eens maken.
Het huis had er een tuin rondom bij gekregen. Dus die moest er eerst af.
Een foto met tuin erom heen had ik nooit gemaakt dus die kan ik ook niet laten zien.
Steeds weer een wandje tegen de bovenkant aan:

En dan is het handig dat er boven een kamer is waar je het neerlegt en laat liggen.
Er lag ineens allerlei materiaal op mijn werktafel boven wat ik er zelf niet heb neergelegd.


Ook een fles drinken moest er aan geloven om te zorgen dat de wandjes allemaal steeds goed bleven zitten.

De hulpmiddelen die gebruikt zijn voor de ondersteuning van de bouw.

Een wat wazige foto van de kelder.

De kelder blijft wat lager als de andere verdiepingen, als excuus ga ik gebruiken dat het beter is dat het lager is, omdat het anders toch wel erg koud daar kan worden.
De kelder bevind zich namelijk in de grond. 
De waarheid is: als ik de kelder de gewone hoogte geef, ik een heel andere plek moet zoeken voor dit huis.
En dat zou zonde zijn, het past namelijk precies ook met de kelder onder een stukje schuin dak en dat zou niet meer zo zijn als ik de kelder hoger maak.

De tuin komt weer terug, dat kan als het fantasie is.
Op dezelfde plek als eerst.
De tuin zat onder het huis, onder de grijze steentjes rand daar komt hij ook weer terug.
Nog even goed uitzoeken hoe, want de bevestiging is natuurlijk wel anders.
Onder de tuin, worden de muren donker gemaakt. Aarde is natuurlijk zwart en officieel is dat dan ook de kleur die ik moet gebruiken, maar in deze wereld hoeft dat niet en ik denk dat het ook een te groot contrast wordt, met de rest van het huis. Misschien grijs?

De foto die ik beloofde in het begin.

Op deze foto is het moeilijk te zien, maar hier is dus het andere behang geplakt.
Ook de vloer wordt anders.

Het wordt dus een hele nieuwe start. 
Ik denk dat ik beneden in de kelder ga beginnen. Ik wil er een badkamer en een keuken met een opslagruimte.
Of het allemaal kan weet ik niet. Manlief vind dat je de badkamer niet naast de keuken kan plaatsen, maarja dit is toch fantasie?

Dit gaat vervolgd worden.
Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Hey Thea, nou uhm... vertel jij manlief dan maar dat er toch echt mensen zijn die (in hun echte grote mensen huis) de badkamer naast de keuken hebben, aangezien ik er 1 van ben haha ;p
    Wat een werk heb je verzet, de extra ruimte onder het huis ziet er mooi uit. Lekker weer wat extra kamers waarmee je aan de slag kunt. Ben benieuwd naar de indeling van de kelder. gr. AM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal het doorgeven, maarre zitten jouw keuken en badkamer in de kelder?

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen