maandag 9 juni 2014

Bruidswinkel

Afgelopen zaterdag en zondag maar eens geprobeerd hoedjes te gaan maken.
Ik heb er van alles bij gehad, geprobeerd, prullenbak gevuld.
Kortom erg creatief met het weggooien!

Maar het is me  gelukt.
Ik heb wat spulletjes kunnen maken.

Zelf vind ik het overbodig maar voor de blauwe japon heb ik een hoed, tas en waaier gemaakt.
De waaier zou ik me nog kunnen voorstellen maar een hoed en tas.............nee dat doet afbreuk aan de japon zelf.

De blauwe collectie!

Nog even een foto van de japon zelf.

Op de hoed heb ik 5 roosjes aan de zijkant gemaakt.
De waaier heeft me heel wat stof gekost, maar ja voor het goede doel, al is het goede doel in dit geval het vullen van een winkel. Hij is gemaakt van karton en daaroverheen heb ik een blauwe zijde geplakt die ik nog had liggen, vervolgens heb ik er aan de bovenkant nog een kantje bij geplakt en een lintje om de waaier vast te houden.
Het tasje was leuk en relatief makkelijk om te doen.
Stof knippen, afwerken met een dun kantje,als handvat hetzelfde kantje en klaar is Kees onee Thea

Hier nog een keer van boven af gezien.

Voor de ongeduldige moeder/oma zal er toch ook iets bij moeten zijn.
Ongeduldig zijn alleen is ook niet de bedoeling, zeker niet op zo'n dag.
Dus ook voor haar ben ik aan de gang gegaan.

En jawel dit is het geworden.

Nog even een foto van de japon.
Bij deze foto valt het kant onderaan de japon heel goed op.

Van het brede kant van haar japon heb ik 3 kleine stukjes geknipt. De andere zit aan de kant waar de naad zit, van zowel de stof als de bandjes.
Als je goed kijkt zie je in één zo'n stukje vijf kraaltjes zitten en ik kan je vertellen dat het ook heel erg rafelt, dus de Tacky is meer dan welkom geweest bij deze hoed.
Voor de afwerking van de rand heb ik deze keer hoedenstro gebruikt, de kleine rand heeft weer het gouden randje gekregen.
Het tasje heeft een handvat van hoedenstro en een roosje gekregen als afwerking.
Het is goed merkbaar dat deze zijde toch anders is, als de de blauwe.
Terwijl de fabrikant hetzelfde is( zou moeten zijn) .

Deze beiden modelletjes komen uit één en hetzelfde boek.

Klaar liggen nu de stof en bandjes/kantjes voor twee setjes witte hoedjes en dergelijke.
In ieder geval één hoedje komt met model overeen met de vorige, de andere moet ik nog over nadenken, er zijn er nog genoeg te vinden.
Je wordt wel gewaagder met het maken van hoedjes als je er eenmaal één hebt gemaakt die is gelukt.

Geniet van het mooie weer, zolang het kan.

Groetjes Thea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten