woensdag 4 juni 2014

Bruidswinkel

Ik heb het afgelopen weekend besteed om verder te gaan met de bruidsjurk.
Ditmaal is het een jurk voor de moeder of oma geworden.

Ik heb voor deze jurk een EM popje gebruikt. Een ramp om dit popje netjes neer gezet te krijgen.
Kan ik natuurlijk niet over andere popjes zeggen, voorlopig heb ik alleen deze nog maar gebruikt, maar dit is echt niet leuk.
De poppenstandaard past niet, ja tot haar knieën, geen optie dus.
Deze jurk hangt niet in de plooien te wachten tot een a.s. bruid die de jurk wil gaan passen.

Hier mogen kreukels in zitten, omdat er ongeduldig wordt gewacht op de keuze van het a.s. bruidje.

De moeder/oma loopt maar te ijsberen, wachtend op de mooiste keus van de bruid.

Hier de andere kant van de ongeduldige moeder/oma.

De omslag doek heb ik gemaakt omdat het lijfje waar ik borsten bij had gemaakt, vervormd bleef.
De borsten waren er al weer af gevallen, dus het werd er niet mooier op.
Daarom deze camouflage gebruikt die er uiteindelijk ook wel netjes bij past.
De kleuren combinatie van het verschillende band/kant is mede een keuze van onze dochter.
Er was niets moois te vinden in één en dezelfde kleur. Dus na lang overleg hebben we hier voor gekozen.


Zoals te zien, moeilijk neer te zetten.

Misschien plakken, tegen de trapleuning leunen of tegen iets anders?
Lastig nog, voorlopig zet ik haar in een plastic beker, om de rok niet verder te laten kreuken.

Nu ook deze jurk af is, wordt het tijd dat ik voor de eerste drie jurken maar eens aan de gang ga met het maken van de bijbehorende accessoires.
Hoeden/tassen en misschien handschoenen.

Dan eerst verder met de winkel, zodat ik goed kan zien, waar ik nog jurken kan hangen of  neerzetten.
Want 2 jurken is niet echt een keus voor een bruid.

Groetjes Thea

1 opmerking: