vrijdag 30 mei 2014

Victoriaans popje deel 5

Het was op donderdag  22 mei zuchten en steunen geblazen bij mij.
De mouwen hadden dan wel een leuk klein kantje gekregen, maar nog lang niet in elkaar gezet.

Eerst maar eens de uitleg van Helma gelezen, die ze mij had toegestuurd.
Het is toch wel heel fijn dat Helma het Engelse beter kent als ik zelf. Ik lees de plaatjes.
Haar versie sprak mij wel aan, leek me ook eigenlijk de enige juiste manier.
Dus ben  ik zelf ook maar eens op die manier aan de gang gegaan.

Nog even ter herinnering, dit was de vorige keer.

Ik was heel blij dat mijn kantje er al zat, want het er naderhand aan zetten, leek mij niet zo'n slim plan.
Het rimpelen in zo'n klein stukje mouw  is toch wel heel erg klein.

Nadat het bij één mouwtje was gelukt,om alles te rimpelen heb ik besloten om toch dat eerste mouwtje maar helemaal af te maken.
Daar heb ik lange tijd over gedaan. Maar het is gelukt.
Het tweede mouwtje heeft nog een poosje moeten wachten..........eigenlijk tot vanmiddag.
En van avond heb ik er het 'kraagje' aan vast gezet.

Toen ben ik weer begonnen op dezelfde wijze als bij het eerste mouwtje.

Ook nu weer het nodige zuchten, want al heb je er één in zitten, de tweede er ook in en dan ook nog eens op dezelfde wijze, maakt het echt niet makkelijker.
Bij de beiden mouwen heb ik de laatste rafels die ik met het naaien niet weg kreeg, met wat Tacky vast gezet.

Het popje zoals het er nu uitziet!

Omdat ik het halsje niet mooi vond afgewerkt heb ik er een 'kraagje' van kant bij gemaakt.
Op de foto lijkt het groter dan het in werkelijkheid is.
Voor de achterkant, wil ik nu nog even hele kleine kraaltjes zoeken die mogen dan de knoopjes worden.
Die zullen ongetwijfeld in mijn kralen voorraad zitten.

En wat ik volgende week ga doen? Ik twijfel tussen het 'makkelijke' het schortje of zal ik voor het 'moeilijke' het haar gaan?
En dan als laatste het schortje?
Ik heb voor het haar wel een idee wat ik er van wil gaan maken, maar of dat zal gaan lukken??

Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Knap hoor Thea dat je de mouwen erin hebt gekregen. Fijn dat Helma voor je vertaald.

    Fijn weekend Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De aanhouder wint, he? Mooi popje, ik doe het jullie niet na!

    BeantwoordenVerwijderen