zaterdag 3 mei 2014

Victoriaans popje deel 2

Donderdagmiddag zijn Helma en  ik weer verder gegaan met het Victoriaanse popje.

Het broekje had ik verwijderd, het bleef niet netjes zitten, het breder maken van het lijfje vond ik te dik geworden, dus ook dat eraf.
Eerst nog geprobeerd om een dunner laagje om het lijfje te doen.
Maar ook dat werkt niet. Alleen om een heel andere reden.
Dan past het bovenlijfje niet meer.
En dat is ook niet handig.

Dus na al het uithalen, moest ik overnieuw beginnen.
Ik heb het broekje opnieuw gemaakt ( tussendoor) en woensdagavond heb ik alvast een hemdje gemaakt.
Helemaal niets om het bovenlijfje vond ik ook niets, dus een hemdje gemaakt.
Een iets groter lapje als het lapje lang en breed moest zijn, zoompjes gemaakt en bovenaan een stukje kant gezet. Kant gebruiken als schouderbandjes werd te veel  kant.
Dus doen we nu maar net of het meisje al een korset draagt.
De onderrok gemaakt, gezoomd en afgezet met kant aan de onderkant.
Bovenkant van de onderrok heb ik met een stukje band vastgezet, zodat het net lijkt of het hemdje bij de rok is ingestopt.
Kortom het is een kant meisje geworden tot nu toe.


Op deze foto staat het popje wel wat scheef, maar dat heb ik bewust gedaan, zo kun je haar onderbroek,onderrok en lijfje zien zitten en haar kousen.


En dan nog een foto vanuit een zittende houding.
Ditmaal met poes en krukje erbij.
Valt het broekje nog beter op.

Het lijkt of de bovenste laag van de onderrok is bewogen, maar die is opzij gehangen door mij en weerspiegelt in de glasplaat.

Volgende week weer verder. Dan in de ochtend, het wordt lastiger, het jurkje en dan vooral het lijfje.

Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Zo, dat wordt al een heel mooi popje, leuk met al die kantjes zo. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, Thea. Leuk het hemdje en wat een leuke kleur poes heb jij!
    Tot donderdagochtend.
    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen