zaterdag 3 mei 2014

Victoriaans popje deel 1

Door het moeten afsluiten van het internet ben ik dus het eerste deel van dit blog kwijt.
Ik zal proberen er nog een verhaaltje van te maken.

Het lijfje is dan wel af, maar er moet natuurlijk nog veel mee gebeuren.
Als eerste maar eens de benen bekleden.
Ik heb eerst eens zitten kijken wat het beste zou passen qua kleur, voor de jurk waren er twee stofjes en voor de beiden stofjes was het moeilijk iets te vinden wat mooi past.

Eerst de kousen doorgenomen, die vielen af.
Ik heb mijn materiaal in doorzichtige plastic bakken, onder andere één met vilt en één met een dunne strech stofjes. Bij het vilt viel mijn oog op zwart met een 'gouden' stippeltje maar het is te stug om te gebruiken.
Bij de strech stoffen vond ik zwart met een zilver werkje en met een gouden sterretje.
Dat moest het worden.

Nadat ik de benen had bekleed heb ik met bruine verf de rest benen geverfd. Zwart werd te donker en bruin kon goed bij de stof van de kleding.





Het is jammer dat de armen van porcelein zijn, deze stand blijft zo en je kunt er met de foto's  'last' van hebben.

Wat ontbreekt: het onderbroekje wat ik wel had gemaakt, maar wat weer in de prullebak is verdwenen.
Dus de volgende keer daar mee aan de gang.

Groetjes Thea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten