zaterdag 3 mei 2014

Bruidswinkel

Vandaag weer tussen de bedrijven door wat aandacht besteed aan het popje voor de bruidswinkel
Deze keer een geel/goud kleurige.

Gezien het haar, begrijpen jullie vast wel, dat het niet voor een jonge bruid is, maar voor de oudere of misschien wel haar moeder.

De jurk is niet de makkelijkste, deze jurk geeft me echt hoofdbrekens.

Ik had het lijfje ook al gemaakt, maar dat past niet, het is te groot,dus daar ga ik eens aan zitten om het te verbouwen.


De voorkant, half ontbloot, nouja ontbloot!
.
Ook deze keer is de jurk van linnen, als het geheel klaar is, spuit ik er even lekker water op en laat het dan drogen om er vervolgens stijfsel op te spuiten en dan blijft het goed staan.

Steeds vergeet ik om eerst de stof te strijken, en toch als het straks klaar is zie je er niets meer van.



De zijkant, het is ook hier heel duidelijk een jurk met een sleep.
Ik heb kennelijk wat met de sleep.

Het heeft wel wat die tussenfase zo, de rok van de jurk is wel gerimpeld, maar de draad is nog niet afgeknipt.
Vanwege het rafelen, maar ook omdat ik zeker wil weten dat het goed zit.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten